Klacht: Misleiding brief BONUS uitbetaling

op 18 september 2018 over Nationaal Bespaar Buro in de categorie Financiële hulpverlening

Ik heb een brief ontvangen: Betreft: BONUS uitbetaling. Omdat ik in het verleden via bemiddeling van Nationaal Bespaar buro een Energie contract hebt afgesloten, heb ik – volgens de brief – in het verlengde daarvan recht op een bonus uitkering. Ik moet wel even kontakt opnemen met het bespaarbureau om mijn bestaande gegevens te controleren.Er staat verder niets aan voorwaarden of condities om voor de bonus in aanmerking te komen, sterker nog: Wanneer u niet reageert dan gaan wij ervanuit dat u de bonus niet meer wilt ontvangen
(ervanuit stond zo geschreven)
Ik dacht eerst even aan spam. Want ik ben al een enige tijd niet meer van energieleverancier veranderd. Dus hoezo bonus? Even online gechecked op mogelijke spam, maar uiteindelijk besloten kontakt op te nemen.

Zo gezegd, zo gedaan en ik heb telefonisch kontakt opgenomen.

En wat blijkt : het zogenaamd recht hebben op de bonus blijkt niet anders dan een promopraatje. Voordat ik het wist en ik enigszins tussenkwam werd al uitgebreid mijn verbruiksgegevens erbij gehaald en ja natuurlijk scheelt het weer euro’s als ik van energieleverancier overstap. Ik bespaar dan zoveel euro’s plus de bonus van 100 euro: is dan toch een aardig bedrag, niet dan?

Nee dank u.

Ik heb gereageerd en de bonus waar ik nog recht heb (beter: zou hebben) – die heb ik natuurlijk niet gekregen.

Hoeveel brieven zijn hiervan de deur uitgegaan? Welke mensen die minder weerbaar zijn laten zich hierdoor wel overtuigen.
We moeten niet vergeten: voor niets gaat de zon op. Elk advies van welk bureau ook levert provisie op voor het bureau.

De truc is nu dat in plaats van dat jij voortdurend door bureaus wordt gebeld, nu jij door deze brief zelf kontakt op gaat nemen met adviesbureaus.Slimme zet

Dat ik voortaan wordt gevrijwaard van dit soort misleidende brieven.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Nationaal Bespaar Buro

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Nationaal Bespaar Buro nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door kolanvi