Klacht: misleiding

op 03 augustus 2017 over Ikzoekeenschoonmaakster.nl in de categorie Schoonmaakbedrijven

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik heb mij 17 juli ingeschreven op de website ikzoekeenschoonmaakster.nl omdat ik op zoek ben naar een hulp in huis. Ik heb mij alleen niet gerealiseerd dat ik bij het inschrijven op deze site mij direct committeerde aan hun ‘dienst’ die zij leveren. Wat deze organisatie vervolgens doet is ervoor zorgen dat ik in contact kan komen met een schoonmaker die voldoet aan mijn opgegeven eisen. Op het moment dat zij mij een naam toesturen ben ik hen direct 31 euro bemiddelingskosten verschuldigd terwijl er nog geen sprake is van een match. Op zich was deze info op hun website te vinden en valt het mij aan te rekenen dat ik akkoord ben gegaan met voorwaarden, maar het is vreemd dat ik nergens een overeenkomst hoef te tekenen. M.i. maak je dan misbruik van het feit dat mensen algemene voorwaarden vaak niet goed lezen (wat ik overigens meestal wel doe). Wat ik ook vreemd vind is dat deze organisatie mij niet op de hoogte heeft gesteld van het herroepingsrecht. Sterker nog, zij geven in hun voorwaarden aan dat dit niet mogelijk is omdat zij een dienst op maat leveren (dit is kolder en heeft enkel betrekking op producten). Deze organisatie kan kennelijk door zonder een product/dienst te leveren een fors geldbedrag van mij vragen. Enkel door mij een naam te sturen. dat is zo goed als 1 druk op de knop. Bovendien is het zo dat als er een schoonmaakster bij mij zou komen werken, dat zij een deel van haar loon moet afdragen aan deze organisatie!! Dit zonder tegenprestatie! Immers de bemiddelingskosten zijn allang door mij (als opdrachtgever) betaald. Dit is in mijn ogen uitbuiting.

Gewenste Oplossing:

geld terug en ontbinding van \'zogenaamde\' overeenkomst.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Ikzoekeenschoonmaakster.nl over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Ikzoekeenschoonmaakster.nl in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Ikzoekeenschoonmaakster.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Ikzoekeenschoonmaakster.nl

Heeft op 22 augustus 2017 om 15:19 geantwoord

Geboden Oplossing:

Helaas hebben wij van mevrouw geen reactie mogen ontvangen. Op de mail die wij hebben verstuurd omtrent de klacht. We hebben mevrouw een oplossing geboden en hopen dat hiermee de klacht is verholpen. We hopen dan ook spoedig een reactie te ontvangen zodat we deze klacht op de juiste manier kunnen afsluiten.

Alle klachten die gemeld zijn door mumrha