Klacht: MISLEIDING!!

op 14 juni 2016 over Brugman Keukens en Badkamers in de categorie Keukenleveranciers

Wij hebben een zeer slechte ervaring. Op zaterdag 19 maart j.l zijn wij puur oriënterend bij Brugman Groningen naar binnen gelopen om te kijken naar een badkamer. We werden aangesproken door Dhr. Jan Gankema die een rondje met ons mee liep en ons wat informatie verschafte. Hij vroeg ons wat we wilden en wij vertelden dat we alleen een meubel,tegels,een douchewand en een radiator nodig hadden. Al pratende, zonder ook maar 1 artikel uit te zoeken vertelde hij ons dat het nooit meer dan ongeveer €8000,00 zou kunnen worden incl. slopen en bouwen. Toen kwam hij met de mededeling dat we alleen nog dat weekend een korting van 35% konden krijgen ivm hun 45 jarig bestaan. Wij vertelden dat we er nog niet aan toe waren maar dat maakte niet uit. Als we €500 zouden betalen hadden 2 jaar de tijd om iets uit te zoeken met die 35% korting. Dat klonk goed. Na lang wikken en wegen hebben wij €500 gepind. Volgens Jan Gankema moest dat administratief wel verwerkt kunnen worden en werd er dus een fictieve order geprint. Dat hoefden wij ons niets van aan te trekken want dat was puur voor de administratie. Of we even wilden tekenen voor deze fictieve order? Hier hadden we toch moeite mee omdat er een totaal bedrag op stond van €5000. Wij hebben na lang aandringen het voor elkaar gekregen dat Dhr.Gankema op onze zogenaamde order een aanvullende tekst heeft geschreven dat het allemaal fictief is. Weken later heen om te kijken welke artikelen we wilden en er werd een totaal bedrag genoemd van €15.000. We schrokken hier enorm van en kwamen 3 week later tot de conclusie dat we door het grote prijsverschil niet bij elkaar gingen komen of dat we enorme concessies moesten doen, wat we niet wilden. We hebben gevraagd om de €500 terug te storten op onze rekening. Toen werd het erg onvriendelijk. We kregen meerdere zeer onprettige, bijna dreigende telefoontjes en er werd ons duidelijk gemaakt dat we een order hadden geplaatst en die moesten afnemen. Eerst 2 x gemaild en vervolgens een reactie ontvangen met de mededeling dat we nog eens €1000 moeten betalen omdat we willen annuleren. Nogmaals, we hebben een fictieve order wat er ook op geschreven is door de verkoper. Op grond van de verstrekte informatie meenden wij een overeenkomst te zijn aangegaan voor een kortingspercentage. Het onjuist verstrekken van informatie is een misleidende handelspraktijk in de zin van artikel 6:193b lid 3 sub a van het burgerlijk wetboek. En er is nog meer misleiding: de korting zou alleen nog dat weekend zijn. De kortingen zijn continue!!! We zijn niet gewezen op het feit dat we een “afnameverplichting” hebben, dit heet bij de wet DWALING. Wat een risico neemt dit bedrijf door zo asociaal met hun potentiële klanten om te gaan. Brugman is 1 grote deceptie.

Als Brugman de zogenaamde "order" annuleert en ons de €500 terugstort.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Brugman Keukens en Badkamers over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Brugman Keukens en Badkamers in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Brugman Keukens en Badkamers een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Brugman Keukens en Badkamers

Heeft op 20 juni 2016 om 10:40 geantwoord

Beste heer/ mevrouw,

Vanzelfsprekend willen wij allereerst onze welgemeende excuses aanbieden.

Wij vinden het erg vervelend te lezen dat u dat u niet tevreden bent over het voortraject van uw badkamer, dit is niet waar Brugman voor staat.
Inmiddels hebben wij begrepen dat de order voor u kosteloos is geannuleerd.

Wij vertrouwen erop u hiermee van dienst te zijn geweest.

Bianca - Webcare Brugman Keukens & Badkamers

Alle klachten die gemeld zijn door Addens