Klacht: Misleidende verkoop

op 24 maart 2021 over Brugman Keukens en Badkamers in de categorie Keukenleveranciers

In Augustus van vorig jaar hebben wij een keuken aangeschaft bij Brugman Keukens. Wij hadden onze eisen op tafel gelegd en de adviseur maakte een uitdraai van de 3D-opstelling. Deze zag er prachtig uit waarbij de nieuwe keuken ook nog eens 10 cm langer zou worden dan onze eigen keuken. Ook zou er een composiet achterwand worden geplaatst tot aan de bovenkastjes. Ook dit was te zien op de 3D-tekening. Uiteraard moesten we direct een handtekening zetten op de documenten. Wij hadden het volste vertrouwen in deze adviseur en ondanks dat de keuken €2000 meer was dan onze begroting gingen we akkoord. We hadden immers het volste vertrouwen in Brugman.
6 weken voor de levering kwamen ze de keuken inmeten en tot mijn grote verbazing was de keuken op de tekening 100 cm kleiner.
Dat moest een vergissing zijn en belde met Brugman. Wat bleek, de keuken was optisch gezien wel groter maar in de praktijk dus wel degelijk 100cm kleiner en gezien we hadden getekend voor deze opstelling konden we geen kant op. De enige optie was om er kastruimte bij te kopen. Gezien de keuken veel te klein was waren we genoodzaakt om er twee kasten bij te kopen met een meerprijs van €2275. Uiteraard waren wij zeer teleurgesteld ook gezien het feit dat het werkblad nu ook kleiner was dan de oude keuken.

Helaas was dit niet het enige. Bij levering van de keuken bleek er geen achterwand bij te zitten. Bij navraag bleek deze er in de stukslijst niet bij te zitten. In de stukslijst stonden 2 composietpanelen maar die bleken voor het werkblad te zijn. Tijdens verkoop hebben we zelfs de verkoper erop gewezen dat we een composiet achterwand wilden! In de geleverde 3D-tekeningen stond deze er immers ook ingetekend.
Wij voelen ons zeer benadeeld door Brugman Keukens. De verkoper heeft willens en wetens diverse onderdelen niet op de stukslijst gezet om de aankoop zo laag mogelijk te houden. Dat wij achteraf diep in de buidel moeten tasten om alsnog een afgewerkte keuken te krijgen is bij de konijnen af. Je kan je wel afschermen met het feit dat het niet op de stukslijst staat maar wij zijn leken en vertouwen op de adviseur. Uiteindelijk zijn wij €5000 duurder uit dan we begroot hadden en hebben niet eens een keuken zoals wij dat hadden voorgelegd.
Wij hadden vertrouwen in de naam van Brugman omdat wij in het verleden hier ook een keuken hadden gekocht maar nu voelen wij ons zwaar benadeeld. Het enige dat Brugman voor ons kon doen was een offerte maken voor een achterwand en extra kasten.
Ik zal ook zeer zeker niemand aanraden om hier nog een keuken te kopen…

Ik zou graag compensatie willen krijgen voor de extra kasten

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Brugman Keukens en Badkamers over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Brugman Keukens en Badkamers in behandeling genomen

Bericht van Brugman Keukens en Badkamers

4 maanden geleden - Beste meneer, mevrouw, Heel erg vervelend om te horen dat u deze ervaringen met ons heeft. Uw klacht heb ik opgepakt en ga ervoor zorgen dat u hierover nogmaals gecontacteerd wordt door ons. Met vriendelijke groet, Twan Dekker - Brugman Keukens Badkamers

Reactie van de melder van de klacht Smasher64

4 maanden geleden - Geachte heer Dekker, Dank voor uw reactie. Ik kan me ook niet voorstellen dat dit de werkwijze is van Brugman. Ik hoop dat wij hieruit kunnen komen. Mvg, R. van Kampen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Brugman Keukens en Badkamers een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Brugman Keukens en Badkamers

Heeft op 04 juni 2021 om 10:36 geantwoord

Beste heer / mevrouw,

Uw melding is intern doorgestuurd voor overleg.

Vanuit ons filiaal heb ik vernomen dat bovenstaande punten door de verkoopadviseur met u zijn doorgenomen en besproken.

Ook is de compensatie ter sprake gekomen waarop is aangegeven dat deze niet wordt gehonoreerd.
Helaas kan ik u dan ook niet anders berichten dan dat wij bij ons standpunt blijven.

Thea Verhoeven - Brugman Keukens Badkamers

Heeft op 04 juni 2021 om 22:43 geantwoord

Werkelijk dieptriest. Voorgelogen, opgelicht en op kosten gejaagd. Bewijs geleverd. En dit voor een bedrijf dat vertrouwen moet uitstralen naar de klant. Uiteraard zal ik niemand aanbevelen om nog maar een schroefje te kopen bij deze oplichters. Tevens zal ik dit verspreiden onder mijn contacten op LinkedIn, Facebook en instagram om te voorkomen dat zij hetzelfde lot ondergaan als ik!

Alle klachten die gemeld zijn door Smasher64