Klacht: Misleidende tarieven

op 13 april 2016 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Ik kan nu eindelijk inloggen in Mijn Oxxio,maar ik zie geen energiecontract,en gascontract met een heel ander tarief dan oxxio mij gaf.
Ik belde Liander bij wie ik een energiecontract heb,dit is nog steeds oxxio,maar dit staat dus niet in mijn oxxio,dus tarief kan ik niet inzien.
Het gastarief zou 0,56810 zijn en energie 0,17054 met een vastrecht per product 55,06 per jaar.
In mijn oxxio staat voor gas een tarief van 0,58765. Dit klopt dus niet.

Zet mijn 1 jaarcontract met de juiste tarieven in mijn oxxio.
Zet tevens mijn energiecontract in mijn oxxio,deze vind ik nergens terug.
Ik belde met oxxio,maar niemand kan schijnbaar helpen want de medewerkster weet hier niets vanaf.
Waarom moet alles zo moeilijk gaan bij oxxio,dit is echt niet prettig meer.
Zet mijn contract met jullie beloofde tarieven in mijn oxxio .

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

Bericht van Oxxio

1 jaar geleden - Beste heer, mevrouw Bosman, Bedankt voor jouw uitgebreide bericht. Absoluut spijtig om te lezen dat het niet gaat zoals je wenst. Hiervoor mijn excuses. Allereerst is het natuurlijk niet de bedoeling dat je een contract afneemt bij ons waarop je geen akkoord hebt gegeven. Dit ga ik uitzoeken en als blijkt dat deze overeenkomst onterecht is doorgevoerd zal ik deze kosteloos, per begin datum, laten beëindigen. Graag hoor ik van je wanneer je de door jouw genoemde tarieven (Het gastarief zou 0,56810 zijn en energie 0,17054 met een vastrecht per product 55,06 per jaar) met ons hebt afgesproken en of je dit ook zwart op wit bevestigd hebt gekregen als contract of offerte? Via jouw 'Mijn Oxxio' account zie ik elektra jammer genoeg niet terug. Dit ga ik navragen zodat ook dit geregeld kan worden. Graag hoor ik wat meer details van je zodat we samen tot een oplossing kunnen komen. Met vriendelijke groet, Hannah Oxxio Webcare

Reactie van de melder van de klacht jo111111

1 jaar geleden - Goedendag In mijn oxxio staat alleen het gastarief met daarbij behorende vastrecht. Dit vastrecht is 55,06. Hieronder staat uw prijs per 31-3-2016. Email van 20-1-2016 Al diverse keren gemaild met klantenservice,en uren aan de telefoon gehangen,dan doet een dame mij ineens een ander voorstel Het gastarief zou 0,56810 zijn en energie 0,17054 met een vastrecht per product 95,06 per jaar??? Van 55,06 ineens via de telefoon naar 95 euro vastrecht per product. Ik geef de dame netjes aan dat ik daarmee niet akkoord ging omdat oxxio mij een ander voorstel deed,tevens staat op de oxxio site ook andere bedragen,Dus het voorstel van mevrouw afgelopen vrijdag aan de telefoon Was voor bovenstaande tarieven maar een vastrecht ineens van 95 euro per produkt?? De dame deelt mij tevens mee dat dit per maand kan wijzigen??? En dat oxxio het op hun site nog moeten aan passen. kom op zeg,dit geloof ik niet,sorry hoor. De tarieven staan allemaal op jullie site,en ik kan mij niet voorstellen dat deze onjuist zijn.Dat zou veel boze klanten geven , nietwaar? Ik gaf de dame aan dat oxxio een vastrecht van 55,06 per produkt aan mij te kennen gaf (dit is ook te zien in mijn oxxio) en hieronder in uw mail. Hieronder staat zelfs een nog lager tarief vermeld voor gas,0.55888 ipv 0,56810. Ik zou akkoord gaan met deze dame voor 0,56810 gas en 0,17054 energie met een vastrecht van 55,06 per produkt. Dit staat op uw site vermeld en in uw mail en in mijn oxxio,overal staat hetzelfde vastrecht van 55,06 per produkt. Tevens deelde klantenservice mij mee dat er al een jaarcontract vaststaat tot april 2017? Ik vind het echt heel naar dat het steeds allemaal zo problematisch gaat,dit is zonde van alle tijd en frustrerend. Tevens deelde de klantenservice mij mee dat energie gewoon in mijn oxxio te zien is,toen ik haar aangaf dat dit niet zo is, gaf zij mij te kennen dat ze het gewoon kon zien. Energie is niet te zien in mijn oxxio,ik heb Liander gebeld wie ineens mijn energieleverancier was (omdat verleden jaar essent het probeerde over te nemen achter mijn rug om) En Liander gaf te kennen dat dit nog steeds oxxio is. Dit klopt ook want ik ben nooit overgestapt ondanks de problemen die ik bij oxxio ervaar. Oxxio heeft problemen telkens op kunnen lossen dus ik zag geen reden om over te stappen. Ik heb diverse personen gesproken afgelopen week,claudia,william(die belde mij nog netjes terug)en laura geloof ik. allemaal vertelden iets anders.3 uur lang aan het bellen geweest met oxxio (totaal) ik hoop dat u dit nu voor eens en altijd recht kunt zetten. vriendelijk dank j.p.bosman Je nieuwe voordelige tarieven voor komend jaar Hieronder vind je je nieuwe tarieven en de ingangsdatum ervan. De tarieven zijn 1 jaar geldig en horen bij een overeenkomst voor onbepaalde tijd. Je vindt je actuele tarief ook altijd in de Oxxio App en Mijn Oxxio. Jouw aansluitadres: Klagerstuin 162 1689JZ Zwaag Gas per m³ € 0,55888 per 31-3-2016 Vaste leveringskosten per product per maand € 4,59

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 19 april 2016 om 13:44 geantwoord

Beste jo111111,

Bedankt voor je uitgebreide reactie. Rot om te lezen dat je telefonisch niet de juiste informatie hebt ontvangen. Het klopt inderdaad dat Mijn Oxxio momenteel alleen het gastarief toont en geen elektriciteitstarief. Dit wordt zo snel mogelijk opgelost.

Gistermiddag heeft mijn collega de contractbevestiging met daarin de afgesproken leveringstarieven naar je toegestuurd per e-mail. Ik hoop dat je deze in goede orde ontvangen hebt en dat het daarmee opgehelderd is voor je.

Robin, medewerkster Oxxio

Heeft op 21 april 2016 om 15:48 geantwoord

ik heb u een email gestuurd dat ik geen contract bevestiging met tarieven heb ontvangen van een collega van u,maar hierop krijg ik geen reactie. Tot op heden wacht ik nog steeds.Er is niets opgehelderd en niets besproken over de beloofde tarieven en over een contract.Ik ben dus niets opgeschoten en de klacht staat nog steeds.

Bericht van Oxxio

1 jaar geleden - Beste jo111111, Als het goed is, heeft mijn collega inmiddels contact opgenomen en de kwestie besproken. Mochten er toch nog onduidelijkheden bestaan, dan hoor ik dat graag. Met vriendelijke groet, Robin, medewerkster Oxxio

Reactie van de melder van de klacht jo111111

1 jaar geleden - Goedendag Er is tot op heden geen contact met mij opgenomen over de hele kwestie.Er is niets met mij besproken,ik heb geen email van uw collega ontvangen.helemaal,totaal niets gebeurd tot op heden. Dit bedoel ik waarom ik steeds een klacht op klacht.nl moet plaatsen om een reactie proberen te krijgen van oxxio,maar nu helpt dat dus ook niet,want ik lees hier dat er contact met mij is opgenomen,en met mij is gesproken,allemaal fabeltjes,want er is niets gebeurd geen enkel contact. Ik kan het beter via de geschillencommissie regelen,dan is oxxio verplicht zich aan hun woord te houden. vr.gr.j.p.bosman

Bericht van Oxxio

1 jaar geleden - Beste jo111111, Ik ga ervan uit dat het telefonisch contact van vandaag wel voor opheldering heeft gezorgd. Met vriendelijke groet, Robin, medewerkster Oxxio

Reactie van de melder van de klacht jo111111

1 jaar geleden - Gisteren gebeld met oxxio (ikzelf weer) en meneer ging niet in op het contract van januari.Ik kon een jaarcontract nemen met een vastrecht van 89,40 p.m. per product.Dit heb ik gedaan omdat mij werd meegedeeld dat elke leverancier een hoger vastrecht hanteert. Na onderzoek vandaag op vergelijkingsites en op de site van de ombudsman zie ik dat er veel lagere vastrecht leveranciers zijn. Ik heb vandaag dus direct dat jaarcontract van gisteren geannuleerd. Ik kan beter verder zoeken naar een leverancier die voordeliger is en zich aan de afspraken houdt. Ik zit al 9 jaar bij oxxio,en al genoeg problemen meegemaakt. Tevens zegt iedereen aan de telefoon iets anders,en steeds andere beloftes,mijn oxxio die zoveel maanden per jaar niet werkt. klantenservice deelt mij tevens mee dat het tarief voor gas in mijn oxxio ook niet klopt,hij noemde een veel hoger tarief,geen 0.58 maar 0.64 ???? Hoe kan dat als ik hier niets van weet?? oxxio goochelt dus met tarieven achter de klant zijn rug om.energie tarief die niet eens in mijn oxxio staat,dus ik moet zelf steeds bellen naar uw dure nummer om a.u.b.mijn energietarief te weten.want energie staat nog steeds niet in mijn oxxio. sorry,maar als oxxio zo met vaste klanten omgaat die ondanks alle problemen van afgelopen paar jaar toch nog is gebleven bij oxxio,dan is dit niet oke. Ik heb kopieen gemaakt van de annulering + ook een email gestuurd naar oxxio met annulering en ook om een bevestiging hiervan gevraagd,nu wacht ik af of oxxio deze bevestiging wel stuurt. vr.gr.jo

Alle klachten die gemeld zijn door jo111111