Klacht: Misleidende actie specsavers

op 27 september 2016 over Specsavers in de categorie Opticïens en brillen

Mijn vriendin heeft net een varifocale bril gekocht met een hoop bijbetalen. Zij heeft 50% korting gehad op haar varifocale glazen .
Nu kreeg ik onlangs een folder toegestuurd met op de voorpagina duidelijk dat er 50% korting was op de varifocale glazen en de 2e bril gratis (ook varifocale glazen incl ontspiegeling en kraswerend. Dit ziet er op het eerste oog uit als 1 duidelijke aanbieding waarbij je mag denken dat als je een varifocale bril koopt er dan 50% koting op de glazen is en dus ook de 2e bril gratis. Dit wordt dan omschreven als de beste deal ooi! Hier blijkt dus in de praktijk helemaal niets van waar te zijn want het is een of/of deal, wat verder ook nergens in de folder terug is te lezen dat het of/of is. Ik heb gebeld met klantenservice, maar die weet van niets en houden vast aan de of/of. Ook kennen zij de folder niet.

ook echt de 2e bril gratis!

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Specsavers over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Specsavers in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Specsavers een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Specsavers

Heeft op 03 oktober 2016 om 11:57 geantwoord

Goedendag,

Bedankt voor uw reactie.

Spijtig dat de acties niet duidelijk zijn, onze excuses voor het ongemak. Acties en kortingen zijn niet mogelijk in combinatie met elkaar. Dit staat vermeldt in de folders en ook op onze website, https://www.specsavers.nl/aanbiedingen

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Sabrina Groen

Heeft op 03 oktober 2016 om 13:15 geantwoord

Er staat dus helemaal niets over in die folder. Hetzelfde geld nu ook voor de reclame op de televisie...is al net zo misleidend en of onduidelijk! Specsavers draait zich telkens op een gewiekste manier uit de duscussie door dit te beantwoorden dat we dit allemaal terug kunnen vinden op de website. Verkoop gewoon wat je zegt dat je verkoopt! En misleid mensen niet door eenmaal in de winkel te staan uiteindelijk te vertellen dat het niet klopt wat er staat. Dit gaat al jaren op dezelfde manier! Klacht zet ik nu ook door naar de reclame code commissie aangezien jullie hier hardnekkig mee door zullen gaan! Zet voortaan ook uit eerlijkheid de boodschap betreft de of/of aanbiedingen op de voorpagina van jullie folder en het liefst in leesbare letters voor iemand zonder bril! Dan kan iedereen dit weten!

Alle klachten die gemeld zijn door stateoffart