Klacht: Miscommunicatie afmeting bed?!

op 24 juli 2017 over Swiss Sense in de categorie Bedden

7 Mei 2017 hebben mijn man en ik een boxspring bed gekocht bij Swiss Sense filiaal Breda. Daar werden we gevraagd een aanbetaling te doen, omdat de boxspring anders NIET besteld kon worden. Mijn man is daar normaal zwaar op tegen maar omdat we geen keuze hadden moesten we wel, wilden we het bed kunnen bestellen. Even vooruitgaande op de klacht zijn wij vóór de aankoop niet ingelicht betreffende de voorwaarden. De “kleine lettertjes” kregen we pas mee na de aanbetaling en dus de koop. Bij thuiskomst alles nog eens doorgenomen en tot onze verbijstering staat er op de bon een bed van 1.60, terwijl we 1.80 nodig hebben, en in onze ogen ook hadden besteld..het kan een miscommunicatie zijn, omdat we wel even hebben getwijfeld, maar uiteindelijk toch naar ons weten de keuze hebben gemaakt voor de 1.80.Mijn man is slechthorend aan beiden oren, dus misschien heeft hij het ook verkeerd verstaan..maar dan nog..Nu is het ook nog zo dat ikzelf kort na de aankoop (1 week) met spoed geopereerd ben aan mijn rug. Hier heb ik een spasme aan overgehouden aan mijn been, waardoor dit vooral ’s nachts erg op en neer slaat, en daar heeft mijn man behoorlijk last van. Reden temeer om niet te dicht op elkaar te liggen. Na onze ontdekking over de verkeerde maat zijn wij meteen contact op gaan nemen met Swiss Sense Breda. Daar kregen we meteen het deksel op ons neus. Helaas pindakaas, niks meer aan te doen, of annuleren en 900 euro boete betalen en vervolgens opnieuw de bestelling doen!! Nogmaals, van deze voorwaarden zijn wij vóór de aankoop NIET op de hoogte gesteld, dus konden wij ook NIET weten. Wij zijn allebei op leeftijd, ikzelf 74 en mijn man 77. We hebben meerdere malen contact gezocht, want we wilden het niet annuleren, alleen de juiste maat. Aangezien het bed nog lang niet geleverd gaat worden begrijpen wij het probleem niet en voelen ons in de steek gelaten door Swiss Sense Breda. We hebben zelfs ook nog contact opgenomen met het filiaal in Roosendaal. Daar zijn we zeer vriendelijk te woord gestaan.. hier hebben we ook te horen gekregen dat de geëiste aanbetaling niet verplicht was en deze meneer heeft ook via de mail contact gehad met het hoofdkantoor. Deze zouden met ons contact opnemen, maar tot op heden nog steeds niks gehoord. Weer Roosendaal gebeld of de mail wel verzonden was, en daar vonden ze het schandalig. Ik werd geadviseerd wederom naar het hoofdkantoor te bellen en te vragen naar “de grote Baas” en me vooral niet af te laten schepen. Ook de tip om te schrijven naar klacht.nl komt hiervandaan. Zegt ook wat denken wij dan…Al met al zijn we nu dus al weer 9 weken verder (vanaf de datum van aankoop) met vragen, bellen, mailen, smeken….en we komen geen steek verder. Swiss Sense blijft bij het standpunt dat we eerst 900 euro moeten betalen, voor ze iets voor ons kunnen doen..

We zouden het fijn vinden als Swiss Sense eindelijk onze bestelde maat op bon wil zetten en ook zou willen leveren. We hebben immers vanaf het eerste moment aan de bel getrokken, zodat de maat eenvoudig aangepast kon worden en krijgen steeds 0 medewerking. Ze willen nog geen telefoontje plegen, nog geen navraag doen, waardoor we nu steeds dichter bij de afleverdatum komen (deze staan gepland rond 5 augustus..week 31) Werkelijk geen service!
We voelen ons zeer bedrogen en niet gehoord...

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Swiss Sense over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Swiss Sense in behandeling genomen

4 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat Swiss Sense een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Swiss Sense

Heeft op 25 juli 2017 om 11:11 geantwoord

Bedankt voor uw bericht op Klacht.nl
Wij vinden het uiteraard zeer spijtig dat u deze ervaring heeft.
Nu de oplossing bij u bekend is melden we deze hier nogmaals.

Oplossing : Juiste bed is voor u besteld. Nu nog even wachten en dan is het zo ver !

Wij hopen dat uw vertrouwen voor Swiss Sense enigszins is hersteld.
Mocht u verder nog vragen hebben dan kunt u natuurlijk contact opnemen.

Alle klachten die gemeld zijn door hvoers