Klacht: minder terug dan waarde voucher

op 25 mei 2021 over KLM in de categorie Vliegmaatschappij

Eind 2019 heb ik drie vliegtickets gekocht, van São Paulo (Braz) naar Amsterdam en vice versa.
De vlucht zou in juni 2020 plaatsvinden maar dit ging dus niet door.
Voor de drie tickets heb ik 3 vouchers ontvangen. In maart dit jaar heb ik ervoor gekozen de drie vouchers uit te laten betalen.
Van 1 voucher is slechts een gedeelte vergoed. De voucher is op 18 juni 2020 uitgegeven met een waarde van 894 euro. Uiteindelijk is er 594 euro betaald, dus 300 euro minder.

Volgens KLM komt dit door het verschil in de wisselkoers van de plaatselijke munt (real) en de euro. Volgens hen komt dat omdat ik op een Braziliaanse site geboekt heb. Ik heb echter gewoon via de site van KLM geboekt en bij deze omgekeerde reis, kom je op hun site in Brazilië uit. Bij mij is het bedrag gewoon in euro’s afgeschreven, ik heb 934 dollar betaald en dat uiteindelijk in euro’s.
De KLM boort mij dus gewoon 300 euro door de neus.

Ik ben tevreden als de KLM het door hen geannuleerde ticket terugbetaalt, dus het bedrag dat ik ervoor betaald heb.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over KLM

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over KLM nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Frans Streep