Klacht: Mijn ING inloggegevens, adreswijziging

op 01 augustus 2019 over ING in de categorie Banken

Ik ben naar Spanje verhuisd en wil een adreswijziging aan de bank doorgeven waarheen zij dan mijn inloggegevens voor internet bankieren naartoe kunnen sturen. Deze gegevens zijn tijdens de verhuizing kwijt geraakt. Ik ben in het bezit van mijn bankpas die nog tot 2021 geldig is maar gebruikersnaam, wachtwoord en tan codes heb ik niet meer. Ik heb nu dus totaal geen controle over mijn rekening. Ik heb op Facebook om hulp gevraagd. Ben doorverwezen naar de klantenservice waar mij verteld werd dat de procedure om een adres wijziging telefonisch door te geven een half uur duurt. Buiten het feit dat ik een half uur belachelijk vind om een adres te wijzigen is het ontzettend duur om vanuit het buitenland te bellen. Ik vind dat als klant geen oplossing. Ik heb online opnieuw mijn gebruikersnaam aangevraagd maar dat gaat dan naar mijn oude adres in Nederland waar andere mensen deze gevoelige informatie ontvangen. Uit veiligheidsoverwegingen kan niets meer per telefoon of mail volgens de ING maar gevoelige informatie naar een oud adres sturen is blijkbaar geen punt. Ik wil graag dat de ING mij z.s.m. toegang verschaft tot mijn rekening. Ik vind het een kwalijke zaak dat ik mijn hele leven klant bij deze bank ben en zij op deze manier mijn loyaliteit belonen. Ik wil een spoedige, passende oplossing. En als het voor de ING te lastig is, ga ik naar een andere bank waar ik wel welkom ben. Dit heeft nu lang genoeg geduurd.

Toegang tot mijn ING, adres wijziging en iemand die mij persoonlijk helpt dit problemen op te lossen zonder een half uur naar het buitenland te bellen.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

Bericht van ING

1 jaar geleden - Goedemiddag,Je zit inderdaad in een lastige situatie, doordat je adres niet up-to-date is, je telefoonnummer is niet gewijzigd sinds je naar Spanje bent verhuisd en ook de inloggegevens van Mijn ING zijn niet meer in je bezit.Dit zijn stuk voor stuk cruciale punten om ervoor te zorgen dat je zo snel mogelijk weer toegang krijgt tot je Mijn ING. Voor het ontvangen van de inloggegevens heb je een correct adres nodig. Dit is de allereerste stap die genomen zal moeten worden, omdat de verdere stappen (toesturen van inloggegevens en activeringscode) alleen met een correct adres kunnen.De reden dat er wel gevoelige informatie wordt verzonden naar je oude adres, is omdat je deze zelf hebt geïnitieerd en je adres niet hebt gewijzigd. Voor zover bij ons bekend versturen wij dus op jou initiatief gegevens die benodigd zijn naar je adres. Goed om te weten is dat je wachtwoord niet daadwerkelijk in de brief wordt verstuurd, maar alleen persoonlijk door jou kan worden opgehaald bij het ING-kantoor. Er is dus niemand in Nederland die straks toegang kan krijgen tot jouw Mijn ING.Om je adres te laten wijzigen door ons is het helaas wel benodigd om ons te bellen via 003120 - 22 888 88. Heb jij ook nog de beschikking over een Nederlands telefoonnummer of niet? Anders zou je via een call-me-now-link teruggebeld kunnen worden.Het nummer in deze klacht heb ik eenmaal proberen te bellen, maar ik kreeg geen gehoor. Is het een plan om je terug te bellen en je door te verbinden met de klantenservice? Dit zou ook wel even kunnen duren, maar zou wel in kosten besparen.Zo ja, zou je een dag enof tijdstip willen aangeven?Groeten,Nick ING Webcare

Reactie van de melder van de klacht Vesper83

1 jaar geleden - Beste Nick,Bedankt voor de snelle reactie. Ik ben mij inderdaad bewust van de lastige situatie en wil dit uiteraard z.s.m. opgelost hebben. Het oude adres was van mijn ouders en die zijn inmiddels verhuisd, vandaar nu de noodzaak om het om te zetten via mijn ING, aangezien ik de inloggegevens niet heb gaat het niet. Ik zal niet de eerste en enige zijn en aangezien ik zelf in de dienstverlening werk, weet ik dat uitzonderlijke situaties om uitzonderingen vragen. Ik heb geen Nederlandse mobiel maar een spaanse pre-paid. Dit is dus de issue met het bel verhaal. Daarom krijgt u geen gehoor wanneer u belt omdat u tot de grens betaalt en ik de rest dus dat is niet goedkoop en geen oplossing. Ik heb WhatsApp en een internetverbinding dus dat zou een mogelijkheid zijn. Op Facebook vía de chat of nog makkelijker een email adres waar ik de wijziging naar kan mailen. Ik kan mijn bankpas met mijn paspoort naar u toe mailen en digitaal ondertekenen zodat u weet dat ik het ben. Ik hoor graag van u.Met vrienden groet,Donna Molenaar

Bericht van ING

1 jaar geleden - Goedenavond Donna,Bedankt voor je reactie.De enige mogelijkheid om je adres te wijzigen is telefonisch zoals mijn collega Nick heeft aangegeven.Via Whatsapp zijn wij sinds 1 mei j.l. niet meer bereikbaar en ook mochten wij toen geen gegevens via dat kanaal er bij zoeken in verband met privacy. Dit laatste geldt ook voor Social Media zoals Facebook. We kunnen je daar alleen met algemene informatie helpen.Hopelijk vind je toch een manier om ons te bellen.Groeten,Femke ING Webcare

Reactie van de melder van de klacht Vesper83

1 jaar geleden - Beste Femke,Ik heb verschillende mogelijkheden aangekaart en bellen staat daar niet tussen omdat het simpelweg niet mogelijk is. Zoals voor jullie heel weinig mogelijk is. Ik heb aangegeven dat ik een vast contactpersoon wil om herhalingen te voorkomen. Ik heb de enige keer dat ik gebeld heb een mobiel van iemand anders gebruikt. Als dit 5 minuten duurt prima maar een half uur, dat kan ik van niemand vragen. Dus kom ik weer terug met dezelfde vraag, email, een adres of wellicht kunnen jullie contact opnemen met jullie spaanse collega's. Kan ik vía deze weg mijn wijziging niet doorgeven? Zoals je collega Nick al heeft gezegd, de gebruikersnaam wordt opgestuurd en het wachtwoord moet worden afgehaald dus ik zie het probleem niet. Ik stuur jullie simpelweg het adres van mijn ouders in Nederland en dan geven zij het aan mij door. Makkelijker kan niet. Ik zou graag met een leidinggevende spreken in het bezit van een ING email adres want ik zie dat er hier niets opgelost kan worden op deze manier.Mvg,

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 02 augustus 2019 om 10:27 geantwoord

Hallo Vesper83,

Een adres kan alleen gewijzigd worden op een Nederlands ING kantoor, in Mijn ING of via onze telefonische klantenservice. Ik begrijp dat bellen kosten met zich mee brengt, maar ik wil je toch echt adviseren om telefonisch contact met ons op te nemen om jouw adres te wijzigen.

Daphne
ING Webcare

Heeft op 02 augustus 2019 om 10:46 geantwoord

Ik vind het geen oplossing dat ik als klant geld moet betalen om bij mijn rekening te kunnen. Ik heb mij flexibel opgesteld en verschillende alternatieven aangeboden maar bij de ING is de enige mogelijkheid bellen vanuit het buitenland tegen betaling. Andere banken hebben een gratis klantenservice nummer en un dit geval is het geen probleem om een half uur vanuit Spanje te bellen. Ik vind het schandalig dat dit als oplossing is aangeboden en ik ben het hier uiteraard niet mee eens.

Bericht van ING

1 jaar geleden - Goedemiddag Vesper83,Helaas is er geen andere mogelijkheid die we jou kunnen aanreiken, het spijt me.Groeten,Sabrina ING | Webcare

Reactie van de melder van de klacht Vesper83

6 maanden geleden - Zoals aangeboden, graag z.s.m. contact met mij opnemen. 0034 722349223 zodat wij lopende zaken kunnen afronden. Dit is mijn mobiele nummer, ik wacht op jullie telefoontje.

Alle klachten die gemeld zijn door Vesper83