Klacht: metaalallergie

op 29 juni 2017 over EYelove in de categorie Internetshops - Brillen en lenzen

beste mensen

helaas heb ik de bril, na een week gedragen te hebben, op moeten bergen in het etui.

De materialen die in het montuur verwerkt zijn hebben bij mij een metaalallergie teweeg gebracht met als gevolg dat ik nu rondloop met ontstoken en rode oogleden en me onder behandeling van een dokter heb moeten stellen die me oogdruppels heeft voorgeschreven

De opticien die mij na enkele weken!!!!!!!!!!!! te woord stond bij de Eyelove vestiging in Doetinchem heeft de ernst van de kwaal ook kunnen aanschouwen. Zij heeft inderdaad ook een metaalallergie vastgesteld en mij nu een kunststof montuur aangeraden.

Erg vervelend allemaal

Verder nog de volgende opmerking

Als ik in de vestiging me een nieuw montuur laat aanmeten verwacht ik wat meer advies

bijv.:”meneer u hebt nu dit montuur met die glazen uitgezocht maar uw huidige montuur met die glazen is een stuk lichter qua draagcomfort

Het montuur dat u nu uitgezocht hebt met die glazen zal beslist een stuk zwaarder zijn en u zult daar echt aan moeten wennen en wij adviseren u daarom extra, extra dun geslepen glazen te nemen”.

Dat advies zou ik graag hebben gehad

met vriendelijke groeten

compensatie van dokterskosten

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar EYelove over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door EYelove in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat EYelove een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

EYelove

Heeft op 03 juli 2017 om 11:31 geantwoord

Wij hebben voor Dhr Smits een afspraak gepland bij onze opticien in het filiaal in Doetinchem. Dhr geeft aan dat de nieuwe bril wel fijn kijkt, maar niet fijn zit. Dhr is hiermee al terug geweest bij een andere aanbieder, en daar is de bril gesteld. De opticien gaat tijdens de afspraak samen met dhr kijken naar een passende oplossing.

Heeft op 22 juli 2017 om 00:05 geantwoord

m.b.t.de vraag aan eyelove of ik in aanmerking zou kunnen komen voor vergoeding van dokterskosten (metaalallergie opgelopen na aankoop van een bril met een metalen montuur) wordt door eyelove met geen woord gerept.

Bericht van EYelove

3 weken geleden - Geachte heer Smits, Bedankt voor uw reactie. Wij vinden het erg vervelend te vernemen dat u een allergische reactie heeft gekregen op het door u uitgekozen metalen montuur. Als oplossing heeft u uit coulance, kosteloos een compleet nieuwe bril uit mogen kiezen. Helaas kunnen wij uw dokterskosten niet vergoeden. Vertrouwende u hiermee voldoende van dienst te zijn geweest. Met vriendelijke groet, Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door johannus1