Klacht: Met het verkeerde been uit bed gestapt.

op 15 december 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Busreis was afgemeld op de 9292 app als “vervallen”.
Toen de busschaufeur alsnog aankwam om 12.02 op Station te Maastricht in bus 9066 (lijn 7 Cabegr-Pottenberg) vroeg ik of hij daar iets vanaf wist. Hij zei dat dat waarschijnlijk niet klopt en hij nu van dienst moest wisselen en verliet de bus. De vervangende chauffeur kwam aan om 12.23 (21 minuten!) bij navraag van te voren (12.17) aan de Arriva medewerkers die een sigaret stonden te roken aan de overkant zeiden ze dat er een ongeluk was gebeurd en dat er iemand binnen 4minuten aankwam. Deze nieuwe chauffeur reageerde redelijk boos op 2 vragen van mensen die het voertuig wouden binnenkomen of hij ook naar halte x ging. Vervolgens verlaten wij het station en bij de eerste halte na het station vraagt een oude mevrouw aan de chauffeur. Ohh bent U te laat? Hij reageert zeer boos met schreeuwende toon “DAAR KAN IK NIKS AAN DOEN!”. Mevrouw schrikt op van zijn reactie en zegt. Dat zei ik ook niet. Ik vroeg alleen of U te laat was. Verder was zijn rij-stijl zeer geïrriteerd en niet comfortabel. Ik ben helaas naar een paar haltes al eruit moeten gaan. Maar kan niet geloven dat de rest van de rit zeer comfortabel was.

Gewenste Oplossing:

De chauffeur moet ook in stress situaties normaal kunnen handelen. Dit kan liggen aan druk van Arriva of dat de chauffeur zijn dag niet had. Ik had graag dat deze chauffeur een waarschuwing kreeg. Ook had ik graag een gereduceerd tarief voor deze rit aangezien meer dan 20min vertraging niet normaal is. Ik snap dat een ongeluk in overmacht van Arriva is. Maar een collega op stand-by zou geen kwaad kunnen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

7 maanden geleden - Beste poga88887, Wat een vervelende ervaring met onze chauffeur. Ik weet niet precies waarom hij zo deed, maar ik kan me voorstellen dat een ongeluk erg heftig kan aankomen bij een mens. Maar het is wel erg vervelend dat hij niet aardig tegen de reizigers is en dat zijn rijstijl hier onder lijdt. Bij overmacht wordt er over het algemeen geen vergoeding gegeven. Heb je voor mij de normale vertrektijd vanaf Maastricht Station? Dan kan ik je klacht doorsturen naar de manager. Zo kan hij of zij met deze chauffeur in gesprek over deze situatie. Met vriendelijke groet, ^Wouter Arriva Webcareteam

Reactie van de melder van de klacht poga88887

7 maanden geleden - De normale vertrektijd was 12.04 op de app en de eerstvolgende halte stond op het scherm als verwachte aankomst om 12.07

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 16 december 2017 om 12:02 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste poga88887,

Bedankt voor de toelichting. Ik heb je klacht intern doorgestuurd naar de teammanager in de betreffende regio zodat deze klacht besproken kan worden. Excuses voor het ervaren ongemak!

Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina, of ons Facebookaccount. Je vindt ons onder @Arriva_NL en www.facebook.com/ArrivaNederland.

Met vriendelijke groet,
^Manon
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door poga88887