Mijn Klacht:
Busreis was afgemeld op de 9292 app als “vervallen”.
Toen de busschaufeur alsnog aankwam om 12.02 op Station te Maastricht in bus 9066 (lijn 7 Cabegr-Pottenberg) vroeg ik of hij daar iets vanaf wist. Hij zei dat dat waarschijnlijk niet klopt en hij nu van dienst moest wisselen en verliet de bus. De vervangende chauffeur kwam aan om 12.23 (21 minuten!) bij navraag van te voren (12.17) aan de Arriva medewerkers die een sigaret stonden te roken aan de overkant zeiden ze dat er een ongeluk was gebeurd en dat er iemand binnen 4minuten aankwam. Deze nieuwe chauffeur reageerde redelijk boos op 2 vragen van mensen die het voertuig wouden binnenkomen of hij ook naar halte x ging. Vervolgens verlaten wij het station en bij de eerste halte na het station vraagt een oude mevrouw aan de chauffeur. Ohh bent U te laat? Hij reageert zeer boos met schreeuwende toon “DAAR KAN IK NIKS AAN DOEN!”. Mevrouw schrikt op van zijn reactie en zegt. Dat zei ik ook niet. Ik vroeg alleen of U te laat was. Verder was zijn rij-stijl zeer geïrriteerd en niet comfortabel. Ik ben helaas naar een paar haltes al eruit moeten gaan. Maar kan niet geloven dat de rest van de rit zeer comfortabel was.
Gewenste Oplossing:
De chauffeur moet ook in stress situaties normaal kunnen handelen. Dit kan liggen aan druk van Arriva of dat de chauffeur zijn dag niet had. Ik had graag dat deze chauffeur een waarschuwing kreeg. Ook had ik graag een gereduceerd tarief voor deze rit aangezien meer dan 20min vertraging niet normaal is. Ik snap dat een ongeluk in overmacht van Arriva is. Maar een collega op stand-by zou geen kwaad kunnen.
