Klacht: Melk schuimt niet op

op 20 april 2017 over Nespresso in de categorie Koffie

Natuurlijk net buiten de garantie blijkt het ops huimen niet meer te lukken. Apparaat zeer zorgvuldig onderhouden maar helaas. Wat een teleurstelling. Hoe kun je dit probleem oplossen.

Wanneer Nespresso stap maakt om dit te herstellen en uit te leggen wat oorzaak is. Koop een dergelijk apparaat niet voor 2 jaar (EN520S)

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Nespresso

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Nespresso nog niet in behandeling is genomen.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Nespresso in behandeling genomen

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Nespresso een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Nespresso

Heeft op 12 mei 2017 om 17:24 geantwoord

Geachte meneer Hendriksen,

Het spijt ons te lezen dat u problemen ondervindt met het opschuimen van melk met uw Lattissima machine. Onze excuses hiervoor.

We geven u graag de volgende stappen mee om dit op te lossen:

Algemeen onderhoud van het melkdeksel
- Gebruik de “clean” knop na iedere afzonderlijke melkbereiding. Dit doet u door een leeg kopje onder de melkuitloop te plaatsen en de “clean” knop ingedrukt te blijven houden. Het proces zal ongeveer 16 seconden in beslag nemen.
- Reinig alle onderdelen van het melkdeksel minstens 2 keer per week. Meer informatie over het reinigen vindt u hieronder.

Het reinigen van het melkdeksel:

-Bij het reinigen van het melkdeksel is het belangrijk dat u alle 5 onderdelen van het melkdeksel los haalt. Het melkdeksel bestaat uit deze 5 onderdelen: het stoompijpje, de draaiknop, de opzuigslang, het buisje en het deksel zelf.
-Reinig de 5 onderdelen minstens 2 keer per week in de vaatwasser of laat de onderdelen een half uur in warm water weken met enkele druppels afwasmiddel. Hiermee zorgt u ervoor dat eventuele melkresten worden verwijderd. Via deze link vindt u een handig filmpje waarin het reinigen van het melkdeksel helemaal wordt voorgedaan: https://www.youtube.com/watch?v=0xOTWTzkreA&list=PLQ2eIUsAVWUwJv_PywgVNcSdBqQPEpJnJ&index=3&t=3s
- Na het reinigen van het deksel, kunt u het melkdeksel weer in elkaar zetten en de doorloop weer testen met de cleanknop en de volumeregelaar. Dit doet u door de cleanknop ingedrukt te houden en de volumeregelaar in een vloeiende beweging 5 keer naar links en rechts te draaien.

Tips voor het beste melkschuim:

- Om het beste schuim te krijgen, raden wij u aan om houdbare, magere of halfvolle melk te gebruiken. Het vetgehalte is hierbij belangrijk, deze is het beste tussen de 1.9 en 3 gram per 1ml. Dit kunt u altijd nagaan op het etiket van het pak.
- Gekoelde melk op koelkast temperatuur (tussen de 4-8°C) geeft het beste schuim.
- Melk van op of rond de uiterste houdbaarheidsdatum kan zorgen voor slecht melkschuim.

Tips voor het onderhouden van uw machine:
- Werp na iedere koffiebereiding de capsule uit.
- Spoel uw machine regelmatig door: dit doet u door een grote kop koffie te bereiden, zonder daadwerkelijk een capsule te plaatsen.
- Ontkalk uw machine eens in de 3 á 4 maanden.
Om uw machine te ontkalken adviseren wij u om onze ontkalkingsset te gebruiken, deze is speciaal ontwikkeld voor onze machines. U vindt de ontkalkingsset op onze website.

Mocht dit het probleem niet verhelpen, raden wij u aan om onze Technische dienst te contacteren. Onze collega's staan 24/7 voor u klaar via het gratis telefoonnummer 0800 022 23 20.

Nespresso

Alle klachten die gemeld zijn door Edwinhendriksen