Klacht: Matrassen en topper na 2 jaar al doorgezakt

op 05 juni 2016 over Swiss Sense in de categorie Bedden

Op 10-5-2013 hebben wij een Swiss Sense Lifestyle 222 bedsysteem aangeschaft. Na 2 jaar begonnen de bedden al in te zakken en nu nog een jaar later zijn de matrassen zo ver ingezakt dat ik niet meer goed slaap en constant zowel overdag als ’s avonds en zere rug heb en altijd moe ben. We zijn onlangs 2 weken op vakantie geweest en hebben daar op een Ikea bed geslapen en heb op vakantie geen 1 dag last gehad van mijn rug. Het Lifestyle ontwerp van Swiss Sense vonden wij een mooi design omdat het een slank design is, maar blijkt bij navraag aan diverse beddenspecialisten een waardeloos design te zijn. Het matras ligt namelijk direct op een houten plank waardoor het matras aan de onderkant zijn krachten niet kwijt kan met als gevolg dat het matras dus snel inzakt. Ik heb overwogen Auping matrassen op de bestaande bodems te plaatsen, maar Auping zegt (zoals elke goede matrassenfabrikant) geen garantie te geven op hun matrassen wanneer deze op een vlakke bodem geplaatst worden. Dit geld ook voor de vlakke boden van de Swiss Sense Lifestyle 222. Dit zegt in mijn ogen al genoeg over de constructie van dit bed. Matrassen vervangen is dus maar een tijdelijke oplossing. Een definitieve oplossing zou zijn het gehele boxspring bed te vervangen door een boxspring bed met een andere constructie als een matras met een ondermatras, lattenbodem of spiraalbodem. Het enige dat we in dat geval nog van het “oude” bed kunnen gebruiken is het hoofdbord! Wij zijn van mening dat we met dit bed een kat in de zak hebben gekocht en zijn erg teleurgesteld dat Swiss Sense ons zo’n bed hebben kunnen verkopen. Uiteindelijk hebben we een hoop geld betaald aan een boxspring bed dat we (op het hoofdbod na) na 2 jaar zo in de vuilnisbak kunnen gooien.

Het huidige boxspring bed behouden is voor ons geen optie, omdat we een definitieve oplossing voor dit probleem willen. De enige oplossing voor ons is het gehele boxspring bed (op het hoofdbord na) te vervangen door een boxspring bed met matras bodem, spiraalboden of lattenbodem.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Swiss Sense over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Swiss Sense in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht kl2005

1 jaar geleden - Het probleem is door Swiss Sense opgepakt en zij hebben als oplossing kostenloos nieuwe matrassen en een nieuwe topper geleverd. We hebben een matras zelfs door een duurdere variant mogen ruilen zonder extra kosten. Dit is op zich naar mijn mening een nette oplossing van Swiss Sense. Wel jammer dat we ondanks de rugklachten toch twee en een halve maand op de matrassen hebben moeten wachten. Je zou toch zeggen dat zo'n grote beddenfabrikant minimaal de standaard matrassen op voorraad heeft, maar dat is blijkbaar niet zo. De praktijk gaat uitwijzen wat de kwaliteit is van deze nieuwe matrassen, maar voorlopig ligt het bed weer prima. Het ventilatieprobleem heb ik zelf opgelost door de dichte bedbodem te voorzien van zo'n 60 gaten van 5cm.

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Swiss Sense een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Swiss Sense

Heeft op 29 augustus 2016 om 09:12 geantwoord