Klacht: Matras van ondermaatse kwaliteit

op 28 september 2017 over Swiss Sense in de categorie Bedden

In 2015 kochten we een boxspring van Swiss Sense, de Capella-Estello, het meest prijzige model uit de reeks. Maar naar onze mening de investering waard, temeer omdat ik me, jobgerelateerd, absoluut geen rugklachten kan veroorloven. Op aanraden van de verkoper uit het filiaal in Son, gingen we een kijkje nemen in de outlet te Deurne, hier stond exact hetzelfde bed, een toonzaalmodel. We besloten dit te kopen voor een outletprijs van €3540. Aanvankelijk was het een zeer gezellig bed, als eerste vertelde mijn vrouw over rugklachten die ze ondervond (stramme rugspieren). Aanvankelijk dachten we dat dit niet te wijten kon zijn aan het bed, we schreven het toe aan andere factoren, tot mijn vrouw voor 3 weken een jobgerelateerde cursus moest volgen in het buitenland en bijgevolg 3 weken in een ander bed sliep. Ze liet me weten geen rugklachten meer te ondervinden. We hebben echt alles geprobeerd om het probleem op te lossen: regelmatiger de matrassen keren, de topper verwijderd en het bed dusdanig zo uitgeprobeerd. We hebben de klachten gemeld in september 2016, intussentijd ervaarde ook ik dezelfde rugklachten, de matras vertoonde inmiddels 2 blijvende kuilen. Aanvankelijk werd gesuggereerd dat een outletmodel gebreken zou kunnen vertonen. Echter, wij waren niet deze mening aangedaan, aangezien het ging om een showroommodel en men ons verzekerde dat het bed in prima staat was (op een vuiltje op de zijkant na). Bovendien, outlet of niet, dit zou niet ten koste mogen gaan van de kwaliteit. Uiteindelijk volgde Swiss Sense onze redenering en liet een deskundig monteur langskomen. De monteur was zeer duidelijk: deze matraskernen zijn \’gebroken\’ en dienden vervangen te worden. Voor alle zekerheid heeft hij ons matraskernen besteld met de hoogste hardheid in het gamma van de Capella Estello. In maart 2017 ontvingen wij uiteindelijk 2 nieuwe matraskernen.
Aanvankelijk leken deze matraskernen ietsje steviger te zijn dan de voorgaande, echter na enkele maanden gebruik moeten wij vaststellen dat het probleem wederkeert. De matrassen verliezen hun stevigheid en opnieuw hebben wij rugklachten. We ervaren stramme spieren tijdens het ontwaken, liggen letterlijk in een kuil en kunnen zeer moeilijk onze draai vinden tijdens de nacht. Dit alles ondanks het feit dat we de matrassen zeer regelmatig keren in alle richtingen, zoals voorgeschreven. Het probleem is dus weer hetzelfde, het is intussen duidelijk dat de matraskernen in enkele maanden tijd hun stevigheid verliezen, nochtans zijn wij geen mensen met overgewicht, ikzelf weeg 80kg en mijn vrouw weegt 54kg, we hebben zoals de meesten ons vast plaatsje in bed, hier wordt niet gewisseld. Het feit dat de topper 2 kuilen vertoont maar in het midden dus wel hoger ligt (daar waar de 2 matrassen tegen elkaar komen), duidt aan dat het probleem wel degelijk bij de matrassen ligt en niet bij de topper.

We hebben deze klacht begin augustus opnieuw overgemaakt aan de klantenservice, ons bericht werd in goede orde ontvangen, echter nog steeds mochten we geen reactie ontvangen op deze klacht.
Vervolgens hebben wij eind augustus een brief verstuurd aan de hoofdzetel van Swiss Sense in Nederland, daar deze zonder gevolg bleef hebben wij deze begin september opnieuw verstuurd, aangetekend dit keer. We vragen hen om het bed te komen ophalen en het factuurbedrag terug te storten.
Nog steeds ontvangen wij geen enkele reactie van Swiss Sense.
Wij hebben stilaan het gevoel dat Swiss Sense geen moer geeft om het comfort van de klant. Intussen is er een jaar verstreken na de eerste melding en nog steeds kunnen wij niet genieten van een degelijke nachtrust. We zijn dan ook genoodzaakt om, ieders om de beurt, intrek te nemen in een eenpersoons(logeer)bed van Ikea (naar onze mening van veel betere kwaliteit).

We zijn van mening dat Swiss Sense niet de kwalitatieve bedden verkoopt, die ze beweren te verkopen, daarom willen we ons geld terug.
Het valt ons op dat we niet de enigen zijn die deze problemen ervaren, nochtans zijn wij prille 30-ers en verder in prima conditie.

Geld terug, bed weg

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Swiss Sense over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Swiss Sense in behandeling genomen

2 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Swiss Sense een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Swiss Sense

Heeft op 07 juni 2018 om 15:00 geantwoord