Klacht: Geleverd product wijkt af van website, moet betalen om te retourneren

R Moens op 12 januari 2020 over Made.com in de categorie Internetshops - Meubels

Via Made.com heb ik 3 dezelfde krukken besteld. Het begint al dat deze krukken los van elkaar geleverd worden ondanks dat het 1 bestelling betreft. Daardoor moet ik verschillende keren thuis zijn om ze te ontvangen.

Eenmaal ontvangen en uitgepakt blijkt de kleur totaal niet overeen te komen met de foto van de website. Ik wil de krukken dus retour sturen. Made.com is het echter niet eens dat de krukken afwijken en rekenen daarom 35€ retour kosten. Terwijl op de website staat aangeven dat retour gratis is wanneer product niet juist is.

Het hele beleid rondom retour kosten is sowieso heel vreemd. Waarom hangen deze kosten af van het aankoopbedrag? Het is toch niet zo dat een duurder product ook duurder is om als retour te verwerken? Dit lijkt gewoon een drempel opwerpen zodat men niet retourneert, heel klantonvriendelijkheid!

Ik wil de krukken retourneren zonder de 35€ retour kosten te betalen. Wil eventueel de kosten betalen voor het versturen a 6,75€. Maar zelfs dat zou volgens de eigen regels van Made niet hoeven.

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Made.com

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Made.com nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door R Moens