Klacht: Machtsvertoon of discriminatie ??

op 03 februari 2018 over Dirk van den Broek in de categorie Supermarkten

Vandaag bij de Dirk boodschappen gedaan. Mijn boodschappentas had ik de hele tijd opgevouwen in mijn hand. Ik doe mijn boodschappen op de band en vouw alvast mijn boodschappentas uit en schud krachtig zodat de tas compleet uitgevouwen is. De kassiere ziet dat ik dat doe. Toch nog vragen of zij in mijn boodschappentas mag kijken. Ik laat de lege tas zien en zeg haar dat ik dit ronduit belachelijk vind omdat zij ziet dat ik de tas uitvouwde en open schudde. Volgens haar heeft zij niets gezien !! En gewoon blijven volhouden en grapjes maken met de klanten na mij !!
Beste Dirk , Niet iedere zwarte is een dief !!!!!!!! En zeker niet als men op leeftijd is !! Ik kwam altijd bij de Dirk voor de noodboodschappen maar nu zal ik er NOOIT meer komen. Winkeldiefstal laat ik over aan de soortgenoten van de kassiere want dat heb ik met mijn eigen ogen mogen aanschouwen. Omdat haar soortgenoten over het algemeen familie of aangetrouwd familie zijn , dus bekenden , hebben ze aan de kassa hele verhalen waardoor de aandacht verlegd wordt en kunnen zij zo doorlopen met hun gestolen goed !!
De eerstvolgende hoofddoek van de Dirk die insinueert dat ik een dief ben ram ik meteen hun gebit tussen hun oren vandaan en daarna mogen ze alsnog in mijn tas kijken.

Vooral niet liegen en die nieuwe hoofddoeken een verplichte cursus observatie en klantvriendelijkheid geven.
Deze bewuste Dirk was eerst Edah en daarna MCD. Toen het Dirk werd ging ik niet meer dagelijks maar alleen voor nood vanwege de chaotische en onsamenhangende indeling van de zaak.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Dirk van den Broek over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Dirk van den Broek in behandeling genomen

Bericht van Dirk van den Broek

8 maanden geleden - Beste mevrouw Varma, Ik kan mij voorstellen dat het u tegenvalt dat u nog geen bericht hebt gekregen op uw melding. Daarom mijn excuses voor de vertraging. Ik kan me voorstellen dat onze tassencontrole als onprettig kan worden ervaren. Graag vertel ik u hier iets meer over. Ons uitgangspunt is dat de tassencontrole zo wordt uitgevoerd, dat u nooit het gevoel krijgt verdacht te worden van diefstal. Daarom instrueren wij onze caissières om de tassencontrole zorgvuldig, klantvriendelijk maar ook consequent toe te passen. De tassencontrole is een onderdeel van onze winkelvoorwaarden. Deze kunt u ook terugvinden bij de toegangsdeur van de winkel. Als u de tassencontrole weigert, kan de supermarktmanager besluiten dat u uw boodschappen niet kunt afrekenen. Wij stellen het op prijs als u wilt meewerken door bijvoorbeeld de lege tassen op de kassaband te plaatsen. Deze aanpak geldt uiteraard niet voor (hand)tassen met persoonlijke eigendommen. Als u het idee heeft dat mijn collega’s in de winkel van bovenstaande afspraken hebben afgeweken, dan neem ik contact op met de supermarktmanager om de kassaprocedure nogmaals te bespreken. Als laatste vraag ik u vriendelijk om begrip voor deze situatie zodat wij de veiligheid in de winkels kunnen blijven garanderen. Klantenservice Dirk SD M1802 0946

Reactie van de melder van de klacht Guardian

8 maanden geleden - Allereerst wil ik U alsnog bedanken voor uw late reactie maar ik moet U erop wijzen dat uw antwoord op mijn klacht kant noch wal raakt en ik begrijp uit uw reactie dat u mijn klacht niet goed gelezen hebt. Ik stel voor dat u mijn klacht nogmaals eens goed en aandachtig gaat lezen. Ik begrijp terdege dat de Nederlandse taal voor sommigen van ons moeilijk te bezigen is maar probeert u mijn klacht nogmaals te lezen. Uw antwoord maakt mij namelijk alleen nog maar bozer dan dat ik al was. Ik ben volledig op de hoogte van de tassencontrole en ik werk er altijd aan mee dus ik heb uw riedel hierover niet nodig. Het gaat erom dat uw kassiere ziet dat ik mijn lege opgevouwen boodschappentas voor haar machtwelluste smoel openvouw en dan nog vraagt ze of ze in mijn tas mag kijken. Ik heb meteen de lege boodschappentas laten zien en ik maak tegelijkertijd de opmerking dat ze ziet wat ik doe. Waarom dan nog vragen of ze in de tas mag kijken. Vervolgens gaat ze zitten liegen dat ze niks heeft gezien en ook nog grapjes maken met andere klanten over mijn persoon , dat gaat mij alle perken te buiten. Wat betreft de veiligheid in jullie winkels : ik werk inmiddels al 21 jaar in het Gevangeniswezen en ik mag wel stellen dat ik meer zie dan uw medewerkers zien of willen zien !!! Ik wens verder niet met wie dan ook van de Dirk hierover in conclaaf te gaan want naar mijn mening zullen die ook wel liegen alsof het gedrukt staat gelet op de toon van uw antwoord. Ik weet wie het was dus ik los het zelf wel op.

Alle klachten die gemeld zijn door Guardian