Klacht: Machine 3x defect gegaan door dezelfde kwaal

op 30 mei 2017 over Nespresso in de categorie Koffie

Beste,

Ik heb een klacht voor Nespresso. Ik heb nu 4 jaar een Nespresso U machine van Krups. Deze is inmiddels 3x met dezelfde kwaal defect gegaan. In alle drie de gevallen breekt er iets van het mechanisme af in de machine waardoor het apparaat niet meer bruikbaar wordt. Het water loopt vervolgens rechtsreeks in het lekbakje. De eerste keer is onder aankoopgarantie gerepareerd. De tweede keer onder garantie van de eerste reparatie. Echter valt de 3e keer niet meer onder garantie.

Ik ben een zorgvuldige gebruiker van het apparaat. Ik gebruik altijd originele cups van Nespresso (imitatie cups vind ik niet lekker) en ontkalk het apparaat regelmatig. Ik zet in de meeste gevallen na het drinken van Nespresso nog een kopje zonder een cup te gebruiken. Dan spoelt het apparaat nog even extra door met water (tip van de klantenservice van Nespresso).

Nespresso bod mij twee oplossingen aan:

• Deze U machine laten maken met reparatiekosten van ongeveer €75,-
• Een nieuwe machine kopen met €50,- korting.

Ik ben absoluut niet bereid om €75,- te betalen voor een reparatie van deze U machine. Waarschijnlijk gaat de machine binnen een jaar of twee jaar weer kapot aan dezelfde kwaal. Dit type U machine komt naar mijn mening kwalitatief iets te kort. Een nieuwe kopen met €50,- korting leek een goed alternatief. Echter ben ik erachter gekomen dat elke klant, die al minimaal twee jaar klant is, standaard deze kortingsaanbod krijgt! Men doet niets extra’s in mijn situatie.

Ik ben erg teleurgesteld in de service van Nespresso. Ik ben normaliter meer van ze gewend. Ik drink graag Nespresso koffie, maar op die manier forceren ze me om over te stappen naar een alternatief. Een kwalijke zaak, want met een betere oplossing (in de vorm van extra korting) hadden zij een Nespresso klant kunnen behouden.

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Nespresso

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Nespresso nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Peer Wijnen