Klacht: Maanden tevoren geboekte B&B blijkt plots “volgeboekt”

op 10 mei 2016 over booking.com in de categorie Online Reisbureaus

Eind januari boek ik via booking.com B&B Casa Tomato een familiekamer en een tweepersoonskamer met sanitair. Op 26/04 krijg ik plots bericht dat deze boeking niet kan doorgaan want geen plaats en te goedkoop geboekt. De B&B vraagt om te annuleren. Op donderdag 5/05 wordt ik gebeld door booking.com dat er inderdaad een probleem is. Ze zullen helpen alternatief zoeken. Indien duurder moest ik toch slechts de initiele prijs betalen. Nadien krijg ik mails met andere “mogelijkheden” -telkens goedkoper! – die ofwel veel verder liggen, kleinere kamers hebben of slechts uit één grotere kamer bestaan voor het volledige gezelschap. De communicatie over wat er precies is fout gegaan wordt ook niet meegedeeld. Op mijn vraag om als compensatie voor verder afgelegen logement dan superior kamers te krijgen (we spreken over 90 euro!) wordt botweg afgewezen. Ondertussen annuleert booking.com zelf mijn reservatie bij B&B Casa Tomato. Ik boek al sinds 2014 bij hun en heb nu voor eerste keer een probleem maar bijzonder ontevreden over de manier waarop ik als klant wordt verdedigd of “geholpen”. In hun mails beloven ze wel vanalles maar er is in feite geen enkele compensatie of genoegdoening. Volgens hun is ergens verder af logeren en goedkoper ook al een voordeel…

- ik wens meer informatie over wat er precies is fout gegaan (meer transparantie) : nu lijkt het alsof die B&B gewoon een betere klant heeft gevonden en dat booking.com hun daarin gewoon volgt
- wij een reële compensatie en vergoeding krijgen voor alle telefoons, geregel en bovenal het feit dat ondertussen alle goeie locaties dicht bij Lucca centrum volboekt zijn. Nu moeten we op het platteland logeren en 's avonds telkens de auto nemen (was opzettelijk niet de bedoeling toen ik boekte!!)

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over booking.com

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over booking.com nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door maartvw