Klacht: maandelijkse incasso blijft fout gaan door Vodafone zelf, maar wel boete berekenen voor deblokkeren

op 14 mei 2016 over Vodafone in de categorie Mobiele Telefonie

Vanaf november 2015 een nieuw abonnement mobiele telefonie bij Vodafone. Alle maandelijkse automatische incasso’ s vanaf die tijd mislukken. 2 x terug geweest naar de winkel. Commentaar: Tja, alles staat goed, bankrekeningnummer klopt. Heeft u wel voldoende saldo? Ja meneer, er staat altijd geld op die rekening. Nadien maar gebeld met Vodafone zelf. Konden ook daar geen fout ontdekken. Alle gegevens kloppen. Wederom de suggestie dat er wellicht geen saldo zou zijn om die 25 euro af te schrijven? Heel vervelend is een dergelijke suggestie.
Aangezien wij regelmatig wat langer van huis zijn en dit nummer dan niet gebruiken, blijkt bij terugkeer het nummer te zijn geblokkeerd. Er is dus wederom niet geïncasseerd en de sms berichten die voor blokkade waarschuwden hebben wij niet gelezen. Weer gebeld met Vodafone, nummer gedeblokkeerd, maar dit is niet de oplossing. Er gaat gewoon iets niet goed met de incasso. Vervolgens gevraagd aan Vodafone de machtiging te verwijderen en een nieuwe machtiging in het systeem te zetten. Dat zou de servicemedewerker doen. Hopen dat het nu wel goed gaat.
En wat denkt u? De volgende maand, inmiddels half mei ontvangen wij de volgende rekening van Vodafone. Nu met € 30,25 deblokkeringskosten. Dat wordt echt te gek. Bellen met Vodafone. de medewerkers aldaar zeggen. Alles staat bij ons goed, u moet bij uw bank zijn… Vervolgens ING bank gebeld. Inderdaad, de incasso’ s worden door ons geweigerd. Er is door Vodafone nl. nooit een eerste verzoek tot machtiging ingestuurd (een mandaat), maar alleen herhaalverzoeken. Wij hebben eerst dit 1e verzoek nodig, anders kunnen wij de herhaalverzoeken niet honoreren.
Vodafone weer gebeld en Vodafone gaat nu alsnog dat 1e verzoek (mandaat) indienen. Maar die € 30,25 kosten moet u echt betalen, want er zijn diverse sms berichten verstuurd, dat er bij niet betaling een blokkade zou volgen. Dat vind ik zeer onterecht. Weliswaar is er inderdaad niet gereageerd op de sms berichten, maar Vodafone heeft zijn administratie niet op orde en bezorgt ons al maanden veel werk om erachter te komen wat er nu aan de hand is. Toen ik dit argument bij de medewerker (Mariska van de afdeling betalingen) aandroeg, kwam Vodafone met het voorstel om de extra kosten dan te verminderen met 15 euro (de kosten te delen). Toen ik deze suggestie afwees werd mij medegedeeld dat wanneer ik daarmee niet akkoord zou gaan, het hele bedrag gewoon zou blijven staan.
Welnu meneer of mevrouw Vodafone. Ik laat mij niet chanteren. Ik ben het er niet mee eens en vind het ronduit stuitend dat een dergelijke grote onderneming op deze manier op de kleintjes meent te moeten letten en zijn klanten op een dergelijke manier behandeld.

Ik verwacht dat Vodafone zo groot is dat zij het gehele bedrag ad € 30,25 crediteren wanneer zij zelf een fout maken en verwacht niet dat er een chantage spelletje wordt gespeeld. Dus, meneer of mevrouw Vodafone. U bent aan zet! Of u herstelt dit vuiltje en crediteert het hele bedrag of u doet dat niet. U krijgt dan keurig die € 30,25 en een gefrustreerde en ontevreden klant.
De Vodafone reactie stellen wij zeer op prijs.

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vodafone

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Vodafone nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door cquadt