Klacht: Maand zonder bruikbare badkamer en keuken

op 14 februari 2016 over Hornbach in de categorie Bouwmarkten

Op 7 januari 2016 zijn wij naar Horbach Zaandam gegaan voor het kopen en het laten leggen van vloertegels voor in de badkamer en keuken. Alles was geregeld, de aangewezen tegellegger heeft 13 januari contact met ons opgenomen en is langsgekomen om de vloeren op te meten. Vanaf hier ging het mis:

21 januari: De offerte n.a.v. het bezoek van de tegellegger is binnengekomen. Sterker nog, er kwamen op dezelfde dag 2 verschillende offertes binnen zonder begeleidend schrijven. De volgende dag zijn we naar de Hornbach geweest om verhaal te halen en te zorgen dat we een juiste offerte zouden ontvangen. Ook hebben we toen meteen gemeld dat de badkamervloer gelegaliseerd moest worden (Dit was nog de vraag omdat alleen de tegels in de keuken reeds waren verwijderd toen de tegellegger langs kwam.)

Tussendoor nog gebeld door de tegellegger met de vraag of wij inderdaad een muur willen laten egaliseren, dit was verkeerd doorgegeven door Horbach. Het ging om de vloer.

27 januari: Opnieuw een offerte ontvangen, weer verkeerd. Ditmaal waren de werkzaamheden dubbel berekend. Wij hebben toen direct telefonisch contact opgenomen met de Hornbach. Uiteindelijk dan toch per e-mail de juiste offerte ontvangen. We konden in een keer betalen, of een aanbetaling doen die we dan zelf maar “even” moesten berekenen.

28 januari: Aanbetaling gedaan.

3 februari : Nog niets vernomen van de Horbach over de aanbetaling en/of de voorraad en het klaarzetten van de bestelde spullen. Want alleen als we een aanbetaling zouden doen ging dit proces van start. De tegellegger zou ook pas hierna op de hoogte worden gebracht dat hij contact kon opnemen met ons voor de uitvoering.

Opnieuw telefonisch contact opgenomen, de aanbetaling was ontvangen en alles zou worden klaargezet. Wij gingen die middag toch nog langs bij de Hornbach dus hadden de afspraak gemaakt dan nog even langs de servicebalie te gaan om te kijken of alles was geregeld.

Inmiddels waren we al bijna een maand verder en hebben toen (nogmaals) aangegeven dat we niet nog een maand konden wachten op het leggen van de tegels, we zaten immers al een maand zonder badkamer.

Er zou direct een e-mail naar de tegellegger worden gestuurd en deze zou binnen 48u contact met ons opnemen voor een afspraak. Na de 48uur (5 februari) hadden wij nog steeds niets vernomen en dus zelf maar contact opgenomen met de tegellegger. Het bleek dat de e-mail een dag later verstuurd was dan gezegd, tevens kon hij ons melden dat het zeker nog 4 weken zou duren voor hij bij ons de tegels zou kunnen leggen. Uiteraard konden wij hier niet op wachten.

6 februari: Met deze klacht naar de Horbach gegaan. Ons voorstel was, of een andere tegellegger die binnen 2 weken kon leggen, of wij zouden de opdracht niet door Horbach laten uitvoeren. Uiteindelijk kon er iemand geregeld worden, de offerte zou hetzelfde blijven, de tegellegger zou de egaline meenemen (zoals berekend op de offerte) en kon al snel langskomen. Wij hebben toen meteen alles afgerekend in de winkel.

9 februari: De tegels zijn geleverd.

10 februari: Tegels in de keuken werden gelegd en de badkamervloer gelegaliseerd. Echter dacht de “nieuwe” tegellegger ook dat de muur gelegaliseerd moest worden, wat uiteraard de vloer moest zijn. Daarbij kwam nog dat zoals was opgenomen in de offerte de tegellegger de egaline mee zou nemen maar Hornbach had doorgegeven aan de tegellegger dat er maar 1 zak egaline nodig was. Dit was echter (vanzelfsprekend) niet genoeg waardoor wij zelf een tweede zak moesten aanschaffen, terwijl wij alles al betaald hadden.

Conclusie:
Wij hebben (onnodig) lang met een onbruikbare badkamer en keuken zonder tegels gezeten. Daarbij hebben wij extra moeten betalen voor egaline, wat al betaald was.

Wij zijn tevreden als wij een reële compensatie ontvangen voor het (onnodig) lange wachten EN het betalen van de zak egaline.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Hornbach over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Hornbach in behandeling genomen

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Hornbach een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Hornbach

Heeft op 13 juni 2016 om 09:36 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door jwredeker