Klacht: [email protected]

op 30 juni 2020 over Coolblue in de categorie Internetshops - Elektronica

Mijn Acer laptop in de zelf aangeschafte hoes heb ik teruggestuurd naar Coolblue voor reparatie binnen garantietermijn. Deze was nog geen anderhalf jaar oud.

Bedrijf raakt zowel laptop als hoes kwijt. De laptop was destijds een aanbieding, beviel goed en werkte naar behoren: ik had geen nieuwe nodig. Er was slechts een klein technisch mankement.

Als oplossing biedt Coolblue mij het aankoopbedrag ad €200 retour met de mededeling dat deze alleen bij hen te besteden is waardoor ik voor een vergelijkbare laptop veel meer moet bijbetalen terwijl dit niet door mij gevraagd is en dus onnodig extra kosten geeft bovenop een situatie die het bedrijf veroorzaakt heeft en al erg vervelend is omdat ik weken wacht op iets en pas iets hoor als ik hier zelf na meer dan vier weken achter aan ga.

Na contacteren bedrijf moet ik weer wachten met een uiterste van 12 dagen en dan is het nog wachten tot Coolblue besloten heeft of zij als groot bedrijf zijnde wel een klacht wil oplossen die in feite betekent dat ze een bedrag van slechts enkele tientallen euro’s zelf bij moet leggen. Jammerlijk onsportief in het oplossen. van zelf veroorzaakte problemen en alles voor een glimlach als er verkocht kan worden, erg scheve verhouding mijns inziens.

Ik heb aldus aangegeven niet met hun ‘ oplossing’ akkoord te gaan, een vergelijkbare laptop te willen omdat als alles goed was gegaan ik überhaupt geen nieuwe laptop nodig had gehad.
Aangezien ik voor het aankoopbedrag van €200 geen nieuw apparaat heb en het bedrijf verantwoordelijk is voor deze klacht lijkt het me niet meer dan normaal dat zij de klacht oplossen, hun fout herstellen en accepteren dat dit onder bedrijfsrisico valt. De doorlooptermijn van vijf dagen mbt bericht op mijn klacht is verstreken en gezien het feit dat dit nu al bijna anderhalve maand duurt begin ik het een beetje zat te worden.

Ik wil graag per omgaande een correcte oplossing welke voorziet in een nette afhandeling van mijn klacht. Zoals aangegeven is de hoes waarin ik de laptop verzond helaas ook weg dus die zou ik ook graag vergoed krijgen.

De oplossing
Zoals aangegeven wil ik een vergelijkbare nieuwe laptop met meerkosten voor rekening bedrijf plus een bijpassende nieuwe hoes van het merk wat ik had.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Coolblue over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Coolblue in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Coolblue een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Coolblue

Heeft op 10 augustus 2020 om 19:27 geantwoord

Beste Lotte,

Bedankt voor het schrijven van jouw review op klachtenkompas.nl. Het spijt ons dat wij niet eerder op jouw review hebben gereageerd. Wij doen ons best om te reageren op alle geplaatste reviews op verschillende reviewwebsites. Gelukkig is jouw bericht nu aan de beurt!

Gezien de datum van melding, verwachten wij dat het ondertussen netjes is opgelost. Zo niet? Bel dan direct met onze klantenservice.

Ons excuus voor de verlate reactie.

Coolblue

Alle klachten die gemeld zijn door Lotte3679