Klacht: lot niet meer geldig

op 11 oktober 2016 over Staatsloterij in de categorie Loterijen

Ik vond onder in een la een oud staatslot waarop een prijs was gevallen. Deze was ergens onder gevallen. Ik vond hem 16 maanden na de trekking en heb meteen (in september) een verzoek aan de staatsloterij gestuurd om de trekkingsuitslag van 15 mei 2015 toe te zenden (lot DL38250, XL ja).

Ik kreeg geen antwoord. Vandaag belde de staatsloterij omdat ik een negatieve beoordeling had gegeven op de (uitblijvende) reactie.

De mevrouw heeft mijn prijs nagezocht. Er blijkt een (kleine) prijs op gevallen te zijn. Die is volgens haar echter niet meer inbaar, want prijzen moeten binnen een jaar geclaimd worden.

Dit staat inderdaad in de kleine lettertjes achter op het lot. Grijs op wit afgedrukt, in een piepkleine fontgrootte die ik persoonlijk niet zonder vergrootglas kan lezen. Ik vind dat schandalig. Bedrag gewonnen is bedrag gewonnen. Hoort in mijn zak, en niet in die van de staatsloterij zelf.

Ik was inmiddels automatisch gaan meespelen maar heb dit inmiddels opgezegd. Pas als ik mijn prijs heb gekregen zal ik overwegen weer met de staatsloterij mee te doen.

Als de (beperkte) prijs alsnog uitgekeerd wordt ben ik tevreden.

Tevens een vriendelijk docht dringend verzoek duidelijker op het lot aan te geven dat de prijs vervalt na 1 jaar. Liefst voorop. Zwart op wit (niet lichtgrijs op wit) en in een fontgrootte die door ouderen ook nog redelijkerwijs te lezen is.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Staatsloterij over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Staatsloterij in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Staatsloterij een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Staatsloterij

Heeft op 11 oktober 2016 om 15:21 geantwoord

Geachte heer Kool,

Graag wil ik u de volgende toelichting geven.

Ik begrijp dat u het vervelend vindt, echter zijn onze Staatsloten een jaar geldig. Na een jaar kunnen prijzen helaas niet meer uitgekeerd worden.

Deze informatie staat ook te lezen in ons deelnemersregelment artikel 19.1(deze kunt u vinden op https://www.staatsloterij.nl/service/deelnemersreglement).

Het spijt me u niet anders te kunnen berichten.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben ge?nformeerd.

Mocht u nog vragen hebben, aarzel dan niet om contact op te nemen via klantenservice@staatsloterij.nl of 0800 023 13 03 (gratis).

Liza Ketelaar
Klantenservice Staatsloterij

Heeft op 14 oktober 2016 om 10:53 geantwoord

De klacht is niet opgelost, er wordt wederom verwezen naar de kleine lettertjes in de reglementen. Naar mijn mening is een staatslot waarop een prijs is gevallen een waardepapier. Je kunt dan niet zeggen dat iemand anders die na een jaar zomaar in eigen zak steekt. Ik vond en vind dat diefstal. Verwerpelijke mentaliteit. Ik heb in ieder geval mijn abonnement (dat ik inmiddels had afgesloten) opgezegd. Voor mij nooit meer staatsloterij. Enige tijd geleden manipuleerden ze met uitbetaalde bedragen. Hierbovenop steken ze waardepapier in eigen zak, tenzij je tijdig komt claimen. Nogmaals: verwerpelijke mentaliteit, pas beter in Nigeria dan in Nederland.

Alle klachten die gemeld zijn door j_kool