Klacht: Loslaten folie

op 19 oktober 2016 over Brugman Keukens en Badkamers in de categorie Keukenleveranciers

Mijn keuken is 8 jaar oud en in het midden van de deurtjes laat de folie los. de rest van de keuken incl de randen van de deuren zien er nog keurig uit. contact gehad met brugman werd ik telefonisch gebeld dat ze toegeven dat het een fabricage fout is dat er in die tijd verkeerde lijm is gebruikt die door warmte/condens los kan laten. maar omdat mijn garantie periode van 5 jaar is verstreken willen ze wel nieuwe deurtjes plaatsen maar de kosten zijn voor mezelf.

ik vind dat ondanks mijn garantie verstreken is brugman ook na 8 jaar de bij hun bekende fout moeten oplossen. omdat bekend is dat de folie kleur niet meer te leveren is ben ik tevreden als al mijn deurtjes op hun kosten worden gespoten. of al mijn deurtjes worden vervangen. zodat mijn keuken nog jaren mee kan

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Brugman Keukens en Badkamers over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Brugman Keukens en Badkamers in behandeling genomen

Bericht van Brugman Keukens en Badkamers

1 maand geleden - Beste mevrouw Post, Wat vervelend dat de folie loslaat. Ik snap dat u hier enorm van baalt. In uw ordergegevens lees ik dat hierover inderdaad reeds eerder contact met u is geweest. Uw melding stuur ik door naar de eindverantwoordelijke van onze service afdeling om te bekijken wat we voor u kunnen betekenen. Ik zal daarbij aangeven dat u de voorkeur heeft voor contact per mail. Met vriendelijke groet, Bas - Webcare Brugman Keukens & Badkamers

Reactie van de melder van de klacht diannepost

1 maand geleden - Zoals zojuist telefonisch besproken bevestig ik u het volgende: Op dit moment valt de keuken buiten het gestelde termijn van 5 jaar garantie. U geeft aan dat de folie los laat van het front van de vaatwasser en het bovenste front van de apparatenkast. Wat daar de oorzaak van is, is niet te achterhalen. Het zou inderdaad een fabricagefout kunnen zijn, echter is de oorzaak hiervan niet te herleiden. Brugman Keukens komt u tegemoet door een deel van van de kosten te vergoeden of een prijsaanbod te doen voor een front wissel. Wanneer u de fronten laat repareren door schadereparatiebedrijf Reparex vergoed Brugman Keukens 20% van de rekening. Of wij nodigen u graag uit in de winkel om na te gaan wat de mogelijkheden zijn alle fronten in uw keuken te vervangen. Deze bieden wij aan voor een totaal bedrag van 1200,- euro. Dit is exclusief montage- en leverkosten. Graag verneem ik van u waar u mee akkoord gaat zodat ik het in werking kan zetten.

Reactie van de melder van de klacht diannepost

1 maand geleden - zucht echt blij word je hiervan, niet dus!!!! En zelfs ontkennen dat degene die ik vorige keer sprak aangaf dat dit een fout was dat er in die tijd verkeerde lijm is gebruikt. Naar aanleiding van zo'n minimale vergoeding ben ik helaas toch genoodzaakt juridische stappen te gaan ondernemen. De fout ligt toch bij Brugman ? en niet bij mij? Moet ik voor een keuken waarvan mij word verteld dat hij 20 jaar mee gaat na 8 jaar zulke kosten betalen???

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Brugman Keukens en Badkamers een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Brugman Keukens en Badkamers

Heeft op 04 november 2016 om 15:31 geantwoord

Beste mevrouw Post,

Jammer dat u het niet eens bent met de door ons aangedragen aanbiedingen. Via deze weg kan ik u mededelen dat wij bij ons standpunt zullen blijven. Mocht u hier alsnog gebruik van willen maken dan mag u contact opnemen met mijn collega's van de service afdeling via klantenservice@brugman.nl of telefonisch via 0416-675400.

Bas - Webcare Brugman Keukens & Badkamers

Heeft op 04 november 2016 om 17:50 geantwoord

2 weken terug is hier een expert van de verzekering geweest. Van hun heb ik een rapport gehad dat het probleem aan de keuken ligt. dat vele keukens in die tijd met verkeerde lijm zijn geplakt. Dat dit geen kwestie is van verkeerd gebruik omdat alleen het midden van de kastjes los laat en de rest er keurig uit ziet. Omdat Brugman alleen telefonisch durft toe te geven dat het inderdaad aan de lijm ligt. Ga ik het met het rapport van de expert hogerop spelen. Jammer dat u niet met een goede oplossing kunt komen voor mij geen Brugman keuken of badkamer meer nu ik weet dat de service ver te zoeken is.

Alle klachten die gemeld zijn door diannepost