Klacht: Loopband ProForm Performace 1050 Hometrainershop.nl

op 09 mei 2016 over Coolblue in de categorie Internetshops - Elektronica

Ik heb 24 april de ProForm Performance 1050 (ordernummer xxxxxxx) loopband besteld bij Hometrainershop.nl.

Deze was toen 26 april geleverd door Dynalogic. Ik heb het product gecontroleerd en toen bleek dat het product beschadigd was. De koerier heeft het product ook voor de deur geleverd terwijl door een Coolblue medewerker telefonisch werd gezegd dat Dynalogic het op de gewenste plek zal zetten. Ik heb toen gebeld met de klantenservice en mij werd verteld dat er een ruil plaats zal vinden en dat er met Dynalogic de afspraak was gemaakt om het product op de gewenste plek te zetten en dat het de volgende wel op de gewenste plek gezet zal worden. Ik heb ook besloten om te kiezen voor \”Montage op Locatie\” en dat aangegeven.

Het product was 28 april geretourneerd. Ik verstond onder \’ruil\’ dat ik direct een vervangend product zou ontvangen. Ik heb contact opgenomen met de klantenservice en er werd verteld dat het geretourneerde product eerst gecontroleerd zal worden alvorens een nieuwe verzonden wordt. Ik heb toen ook voor de zekerheid gevraagd of Dynalogic het voor mij op de gewenste plek zal zetten en dat bevestigde de medewerker aan mij.

Er was 29 april een email verstuurd naar firma Janssen voor een montage afspraak.

Het vervangende product ProForm Performance 1050 (ordernummer xxxxxxx) was 30 april langs geweest. Ook deze keer werd mij door de koeriers verteld dat het niet op de gewenste plek gezet zal worden. De koerier liet mij zien dat er een onderscheid is tussen een \”drempelservice\” en een \”full-service\”. Bij \”full-service\” wordt het wel op de gewenste plek gezet en in mijn geval niet. De koerier heeft het product weer meegenomen. Ik heb toen de klantenservice gebeld en toen werd er mij verteld dat Dynalogic het niet voor mij op de gewenste plek zal zetten maar de monteur van firma Janssen waarvan ik een \”Montage op Locatie\” voucher heb besteld. Ik heb dit toen per email laten bevestigen door de medewerker, deze heb ik toegevoegd als bijlage.

Ik heb 2 mei het product ontvangen. Ik heb niks vernomen van firma Janssen en heb besloten nogmaals een mail te versturen. Ik heb 3 mei contact opgenomen met de klantenservice van Coolblue en toen werd mij verteld dat zij dit voor mij in orde zullen maken en dat ervoor gezorgd zal worden dat firma Janssen mij zal bellen. Op 4 mei heb ik nog steeds vernomen en heb toen weer gebeld. Ik kreeg een mail terug dat er al een afspraak was gemaakt voor een maandagmiddag terwijl deze niet gemaakt was, wat ik heel vreemd vond. In de avond werd ik gebeld door firma Jannsen en heb toen een afspraak gemaakt en vernomen dat zij het product ook niet op de gewenste locatie zullen plaatsen. Ik heb toen gebeld met Coolblue en de medewerker vond het heel vervelend en heeft toen gezegd dat hij in overleg met zijn supervisor ervoor zal zorgen dat Dynalogic voor mij het product op de gewenste plek zal zetten. Ik vroeg toen om een bevestiging per email, de medewerker zei toen dat er nu een procedure gestart wordt waarin zij dat niet kunnen doen. Ook werd er gezegd om de afspraak met firma Janssen te verzetten en nadat Dynalogic langs is geweest weer een afspraak te maken. Ik zou binnen 24 uur een reactie ontvangen.

Sinds 4 mei heb ik niks meer vernomen en 6 mei gebeld voor een update. Coolblue zou bezig zijn met Dynalogic hoe dit opgelost kan worden. Ik zou alweer binnen 24 uur een reactie ontvangen. Ik heb 7 mei nog steeds niks vernomen en heb besloten om in de avond te bellen en vragen naar een update. De medewerker vertelde aan mij dat er alleen nog toestemming gegeven dient te worden door een productspecialist en het dan allemaal in gang gezet zal worden. Productspecialisten werken weekends niet en ik zal maandag een reactie ontvangen Ik heb toen ook aangeven dat ik mijn vertrouwen hierin begin te verliezen.

Vandaag 9 mei heb ik niks vernomen en contact opgenomen, ik zou nog even geduld moeten hebben. In de middag ontving ik een mail:

\” Beste meneer xxxxxxx,

Hierbij kom ik graag terug op uw melding betreft het montage voucher.
Allereerst mijn welgemeende excuses voor deze verlate reactie. Het antwoord van Janssen liet iets langer op zich wachten.
Het is voor Janssen i.v.m. Arbo regelgeving niet mogelijk om uw ProForm naar boven te brengen. We kunnen hierin helaas geen uitzondering maken.
Ik begrijp dat dit heel vervelend is, omdat er eerder een andere toezegging gedaan is maar ik kan u helaas geen ander bericht geven dan dit. Excuses hiervoor. Graag wil ik u vragen om contact op te nemen met Janssen voor het maken van een afspraak voor de montage.

Ik hoop u hierbij voldoende te hebben geīnformeerd. Toch nog vragen? Neem dan gerust contact met ons op.

S van den Herik\”

Is dit de oplossing? Dat firma Janssen het niet op de gewenste plek zal zetten wist ik al. Ik was in de veronderstelling dat er gewerkt werd aan een oplossing en dat het product door Dynalogic op de gewenste plek gezet zou worden.

Als er mij geen passende oplossing wordt geboden dan wil ik het product, accessoires en montage voucher retourneren. Tevens wil ik een vergoeding of compensatie voor de kosten die ik heb gemaakt om de klantenservice te bereiken. Ik heb in totaal 121 minuten gebeld met de klantenservice en ben hierdoor buiten mijn belbundel gegaan.

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Coolblue

Reactie van de melder van de klacht Sylvester7

8 maanden geleden - Er is mij gisteren beloofd binnen 24 uur een reactie te geven, deze belofte is Coolblue niet nagekomen. Ik heb besloten alle producten te retourneren.

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Coolblue nog niet in behandeling is genomen.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Coolblue in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door Sylvester7