Klacht: Lijn 8 (Leeuwarden) vervallen

op 29 juni 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Het is nu twee keer binnen één week gebeurt dat ik op lijn 8 stond te wachten naar de vrijheidswijk en dat de bus gewoon niet op kwam dagen.
Ik begin er een beetje gek van te worden, want lijn 8 is de enige bus die naar en van de vrijheidswijk rijdt. Dat het één keer gebeurt oké, maar twee keer binnen 1 week!?
En als je later aan de chauffeur van de volgende bus vraagt wat de reden is, krijg je een onbeschoft antwoord dat ik gewoon op had moeten letten, want de bus reed gewoon. Maar dat is helemaal niet waar, want ik stond allebei de keren al 10 minuten voor vertrek te wachten. En op 9292 stond ook beide keer dat het advies was komen te vervallen. Dat een bus te laat komt, kan ik begrijpen, maar dat een bus zonder reden wegblijft niet.

Ik zou willen dat arriva gewoon op tijd komt en zich aan dienstregelingen houdt. Dat een bus te laat komt kan ik begrijpen, maar dat een bus zonder reden gewoon helemaal niet komt, wekt nogal frustratie op, omdat ik beide keren gewoon afspraken had waarvoor ik nu dus te laat kwam.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

8 maanden geleden - Beste Marion, Jammer om te lezen dat lijn 8 binnen één week 2 maal niet op is komen dagen. Begrijpelijk dat je daar van baalt. Zou je aan kunnen geven hoe laat en bij welke halte je woensdag 29 juni stond te wachten en de bus vervolgens niet op kwam dagen? Dan kan ik voor je kijken of in in het systeem kan ontdekken waarom de rit is komen te vervallen. Mocht ik de informatie niet uit het systeem kunnen halen dan stuur ik je bericht intern door naar de teammanager in de regio om navraag te doen waarom de rit is komen te vervallen. Ik hoor graag van je. Met vriendelijke groet, ^MR Webcareteam Arriva

Reactie van de melder van de klacht Marion de Goede

8 maanden geleden - Beste Arriva, Ik stond 20 Juni om bij de gebroeders wierdastraat te wachten op de bus 8 richting het busstation die om 18:15 zou komen. Deze is niet gekomen. En 27 Juni om op het busstation te wachten op de bus richting de vrijheidswijk die om 14:59 zou komen. Deze is ook niet gekomen. Met vriendelijke groet, Marion

Arriva

Heeft op 30 juni 2016 om 19:27 geantwoord

Hallo Marion,

Gezien het om een reis van afgelopen maandag ging kan ik helaas niet terug zien wat de reden was dat de bus niet is komen opdagen. Daarom heb ik je bericht intern doorgestuurd zodat ze hiernaar kunnen kijken.

Ik ga er vanuit dat deze keren incidenten zijn geweest en de bussen voortaan gewoon rijden. Excuses voor het ongemak.

^YZ
Webcareteam Arriva