Klacht: Lijn 610 en lijn 350

op 12 september 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Om te beginnen, werd vorig schooljaar altijd een extra bus (lijn 350 naar Maastricht) ingezet op het tijdstip 8:00 op de door de weekse dagen, omdat de lijn 350 op de plaats Mamelis altijd langsreed door dat hij overvol was. Deze fijne oplossing is er nu weer niet. Nu zit ik weer vaak (8/10de keer) met het probleem dat mijn bus langsrijd en ik te laat kom op school. Buiten dit probleem met de lijn 350, heb ik ook een probleem met de lijn 610. Op de dagen dat ik met de 350 wel kan meerijden, wil ik graag overstappen in Gulpen op de lijn 610. Dit is rond het tijdstip 8:08. Elke keer als de lijn 350 aan komt rijden op station, rijd de lijn 610 weg. Hoe vaak we ook de bus laten omroepen, hij wacht niet!
Als nu word gedacht aan de oplossing dat ik de lijn 350 een kwartier eerder maar moet pakken, dit gaat ook niet omdat ik op de lijn 350 moet overstappen van de lijn 59. Een bus eerder gaat dus ook niet! Zeer vervelend dit, veolia had het beter geregeld allemaal!

Als bussen niet meer langsrijden en het geduld kunnen opbrengen om een halve minuut langer te willen wachten op overstappers.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

1 jaar geleden - Beste Esmee Thewissen, Wat jammer om te lezen lijn 350 in de spits vol zit en dat de aansluiting met 610 niet goed is. Heb je voor mij je vertrekhalte, vertrektijd en eindhalte van de 350 en 610 die niet goed aansluit? Met vriendelijke groet, ^WB Arriva Webcareteam

Reactie van de melder van de klacht Esmee Thewissen

1 jaar geleden - Hallo, Vertrekhalte van de 350 is in Mamelis om 08:00 en komt in Gulpen busstation aan om 08:09/08:10. De 610 wil ik graag in Gulpen busstation pakken. Deze vertrekt in Gulpen om 08:09. Deze rijd altijd net weg. Ook als heel vaak word omgeroepen of deze wilt wachten. Heb ook vaker dat ik het wel net haal en de bus nog op het station staat, maar de deuren al dicht heeft en nog voor me neus wegrijd. Hartelijk bedankt voor uw reactie. Groetjes Esmee Thewissen

Arriva

Heeft op 18 september 2017 om 17:13 geantwoord

Beste Esmee,

Dankjewel voor de aanvullende informatie. Ik zal je melding doorsturen naar de verantwoordelijke afdeling. Alle klantreacties worden verzameld door ons, zodat we kunnen bekijken waar verbetering nodig is. Ik kan geen uitspraken doen over de uitkomst hiervan. Maar wel hopen dat dit aangepast kan worden en jij dus snel verbetering merkt in je reizen.

Tot die tijd kan ik je alleen nog het advies geven om de overstappen te blijven aanvragen bij de chauffeur.

^SH
Webcareteam Arriva