Klacht: Lijn 40 compleet volgepropt.

op 14 september 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Hallo,
Ik woon in Heerlen en ik heb iedere ochtend/middag de Lijn 40, Sittard via Hoensbroek.
Bij mij vertrekt de bus om 07:26 op de Demstraat, dan gaat het nog enigszins met de drukte.
er zijn dan nog een aantal plekken waar je kunt zitten.
Zodra je op Hoensbroek station aankomt veranderd die zaak echter, er stappen daar ontzettend veel mensen in (10-20) waardoor er daar al mensen moeten staan. Je bent dan alleen maar de berg op gegaan!
Zodra je verder begint te rijden en bij het volgende stoppunt aankomt wordt het alleen maar erger, de mensen moeten toch allemaal mee om op hun bestemming te komen. De bus zit dan op een gegeven moment propvol waardoor er mensen uitvallen zodra de deuren open gaan of sommige mensen van ellende maar niet instappen en nog liever naar hun bestemming zouden lopen.
Ik vind dat dit niet moet kunnen, het is voor de reizigers erg vervelend.
Een bus later nemen is ook geen optie want dan ben je gewoonweg te laat waar je moet zijn.

Ik ben pas tevreden als er in de ochtend een tweede bus rijdt, of een bus maar met een verlenging erachter.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 14 september 2017 om 09:28 geantwoord

Goedemorgen alana2000,

In je melding geef je aan dat de bus van lijn 40 naar Sittard vanochtend zeer vol was vanaf het station in Hoensbroek waardoor veel reizigers met ongemak hebben gereisd of niet mee konden. Dit is minder prettig om te horen. Ik zie dat de buschauffeur hier een melding van gemaakt heeft. Onze chauffeurs melden bij de verkeersleiding het aantal reizigers bij onvoldoende capaciteit en als er reizigers blijven staan. Zodra er een vast patroon wordt vastgesteld in de bezetting van een bus en er onvoldoende capaciteit is, wordt er indien mogelijk een extra bus ingezet. Excuses voor het ervaren ongemak!

^JE
Webcareteam Arriva