Klacht: lijn 158

op 19 oktober 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Lijn 158 (vanaf station Den Bosch, vertrok rond 7:25) reed verkeerd en sloeg geheel Heeswijk over. Hier moest ik uitstappen. Ik had al op stop gedrukt en de chauffeur wist dat ik hier uit moest stappen. Door een afzetting rijdt de bus met een omweg naar Heeswijk. De chauffeur wist echter niet waar ze heen moest. Ze reed om deze reden meteen naar het eindststion, via een geheel andere weg, zonder enige tussenhalte aan te doen. De bus ging hierna de normale weg terugrijden, van de 158 van Veghel naar Den Bosch. Ik had al wel geeist dat ik in Veghel uitcheckte, omdat ik anders nóg meer geld kwijt zou zijn. Ik heb dus uit moeten checken in station Veghel, terwijl ik hier niet moest zijn en ik heb een half uur vertraging hierdoor opgelopen.

Ik eis dus het verschil in bedrag terug tussen de van Oorschotstraat in Heeswijk waar ik moest zijn en station Veghel waar ik uitkwam .
Ik was als passagier machteloos en heb door andermans fout meer moeten betalen + een half uur vertraging gehad.

Als ik minimaal het verschil terugkrijg.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 26 oktober 2016 om 07:46 geantwoord

Goedemorgen Jordy,

Bedankt voor je bericht. Je kunt het beste een restitutieverzoek indienen via ons online contactformulier: https://www.arriva.nl/consumenten/service-contact/contact-opnemen.htm?regioid=91641 We bieden je onze excuses aan voor het ongemak wat je ervaren hebt.

^DK
Webcareteam Arriva

Heeft op 26 oktober 2016 om 11:15 geantwoord

Restitutieverzoek vorige week al ingedient, dus moet nog wachten op antwoord. Dus kan dan pas zeggen of ik tevreden ben met de oplossing.
Overigens vroeg de buschauffer van lijn 158 van vanochtend bij het instappen in Den Bosch al hoe hij moest rijden, heb hem hierbij tijdens de rit de weg gewezen bij de omleiding. Dus gelukkig vandaag wel goed aangekomen. Buschauffeur was verder vriendelijk en bedankte voor de hulp. Dus wel fijn dat er rekening met de omleiding gehouden wordt!

Alle klachten die gemeld zijn door Jorbaa