Klacht: Ligkuil in boxspring, Swiss Sense laat na juiste en volledige info te verschaffen

op 06 september 2017 over Swiss Sense in de categorie Bedden

Vanaf het moment dat we in de showroom stonden tot op heden hebben we continue problemen gehad met Swiss Sense. Verwacht niet dat je serieus genomen wordt wanneer je een klacht hebt, dit ter voorkoming van teleurstellingen.

Na zeer lang wachten kregen we eindelijk ons bed geleverd. De boxspring stonk ontzettend naar chemische lucht en als klap op de vuurpijl zagen we na een half jaar beginnende kuilvorming in het midden van de topper. Dit werd steeds erger en dit resulteerde uiteindelijk in een permanente ligkuil. Je komt in feite iedere dag je bed uit alsof je de dag ervoor een aantal zware dozen verkeerd hebt opgetild. Daarbij schuift het onderstel ook iedere nacht een paar cm uit elkaar dus iedere ochtend moet je het bed goed zetten, matrassen aanduwen, topper rechttrekken. En dan nog even je bed opmaken.

Onze boxspring bestaat uit twee matrassen (zelfde hardheid) en een topper. Bij swiss sense boxsprings moet je ieder in het midden van je eigen helft slapen. Slaap je samen naast elkaar dan krijg je gegarandeerd een ligkuil op korte termijn. De monteur zei dat we voor een paar honderd euro een groot matras konden bestellen. Pardon? De verkoopster heeft niet eens aan ons gevraagd of we een groot matras of twee kleine matrassen wilden hebben toen ze onze bestelling in de computer invoerde. En al zeker niks gezegd over zijbalken in het midden die inzakken als je niet uit elkaar ligt. Daarbij is het belachelijk dat we nu alweer een paar honderd euro moeten uitgeven doordat de verkoopster van Swiss sense nagelaten heeft om ons te voorzien van volledige informatie! Een matras elders kopen omdat je niet weet of een groot matras van Swiss sense wel ligkuilproof is, is geen optie want de gehele boxspring is gestoffeerd. Als je niet wilt dat je matras er anders uit ziet als de rest van je boxspring moet je dus blijven bestellen bij Swiss sense. Kassa!

Hieronder nog even samengevat hoe het verkoopproces verliep.
Toen we in de showroom het bed uit wilden proberen die we op de website gezien hadden zei de verkoopster dat ze het liever niet had want het bed was net opgemaakt. Ze gaf aan dat de matrassen van het bed daar verderop toch hetzelfde waren. Dat zijn toch wel knappe uitspraken als je nog niet eens aan de klant hebt gevraagd welk type bedbodem en hardheid matrassen de voorkeur heeft. Gepaaid door de omruilgarantie toch uiteindelijk een bed gekocht. In de showroom voelden we overigens duidelijk een middenbalk, in het bezorgde bed niet. Wat op zich geen slecht iets is maar dan vraag je jezelf toch af of proefliggen in de winkel überhaupt zin heeft?

Verder hebben ze een ander aantal veren per m2 genoemd dan dat er in werkelijkheid in de matrassen zitten. In hun voordeel uiteraard. Hier kwamen we achter nadat we het bed hadden gekocht. Een van de verkopers heeft per email zijn excuses hiervoor aangeboden. De matrassen dienen overigens iedere maand gekeerd te worden, de topper iedere week. In de winkel hadden ze uiteraard een heel ander rooskleurig beeld geschetst wat keren van de matrassen/topper betreft. Verder slaap je de eerste vijf maanden gegarandeerd in een chemische lucht die van de matrassen en topper afkomt. En indien je ook donskussens hebt besteld ook nog eens op stinkende kussens. De kussens worden na een paar maanden slap en verliezen veertjes. Nog een misser van het verkoopteam aangezien we aangegeven hadden stevige kussens met goede ondersteuning te willen kopen.

Uiteraard hebben we ook een molton gekocht bij Swiss sense ter bescherming van onze topper. Ik vroeg nog aan de klantenservice medewerker of de molton strak om onze specifieke topper paste. Het antwoord was ja maar in werkelijkheid flubbert de molton. Alles voor de verkoop! Overigens is het niet de topper die bescherming behoeft maar de matrassen. Die gaan op een gegeven moment pillen. Misschien ten overvloede maar dat is geen fraai gezicht. Kwaliteit stof hoezen ook zeker niet top dus.

En je wordt gedwongen om een dag vrij te nemen als je in de winkel (Rotterdam Alexander) terecht wil voor je klachten want het excuus luidt: in het weekend is het te druk en dan hebben ze geen tijd om je goed te helpen.

De van/voor prijzen zijn ook met een korreltje zout te nemen. Het gehele jaar door zijn er ‘aanbiedingen’ dus maak vooral niet dezelfde fout door ineens sneller overstag te gaan dan dat je zou doen in een situatie waarbij geen sprake is van een ‘aanbieding’.

Oplossing: Jullie kunnen de misstanden van jullie verkopers rechttrekken door de eenpersoonsmatrassen kosteloos om te ruilen tegen een tweepersoonsmatras inclusief hoes en nieuwe topper. OF het volledige aankoopbedrag terug dan kunnen we een bed elders kopen. Plus een reactie waarbij ingegaan wordt op alle aspecten en dus niet waarbij gemakshalve de helft genegeerd wordt.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Swiss Sense over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Swiss Sense in behandeling genomen

Bericht van Swiss Sense

5 maanden geleden - Beste Lucia, Bedankt voor je bericht en excuses voor de zeer vertraagde reactie. Graag kijken we hier alsnog naar voor je. Op de verstrekte gegevens vinden we helaas geen order. Kun je een e-mail sturen naar contact@swisssense.com met daarin je ordernummer en de adresgegevens die bij de order gebruikt zijn? Mocht je klacht inmiddels opgelost zijn, horen we dit natuurlijk ook graag. Met vriendelijke groet, Swiss Sense

Reactie van de melder van de klacht L.L.L

4 maanden geleden - Ze zeggen het niet in de winkel tegen je dus zeg ik het maar hier zodat het jullie niet overkomt: JE MOET IEDER IN HET MIDDEN VAN JE EIGEN HELFT BLIJVEN LIGGEN, ANDERS KRIJG JE EEN LIGKUIL IN JE BOXSPRING OP KORTE TERMIJN. De zijbalken zullen doorzakken en je topper krijgt ook een permanente spleet/kuil. Samen in het midden liggen wordt door Swiss Sense bestempeld als ‘verkeerd gebruik van het bed’. Als we dit geweten hadden dan hadden we natuurlijk nooit een bed gekocht bij Swiss Sense! Een jaar na een klacht ingediend te hebben op klacht.nl, is er nog steeds geen gepaste oplossing. Swiss Sense blijft voet bij stuk houden dat ze al coulant zijn bij het berekenen van de bedragen die je moet neertellen om de matrassen en de topper waar na ruim 1 jaar een ligkuil is ontstaan, om te ruilen. Na een korting (die niet te herleiden valt omdat je de originele prijzen niet tot je beschikking hebt) die ze uit ‘coulance’ geven betaal je nog ‘maar’ €400 voor een matras en een topper. Nep garantie. Ondanks dat we meerdere keren aangaven alleen (noodgedwongen!) in te willen gaan op hun aanbod om het matras om te ruilen, werd ons ook een topper opgedrongen voor het dubbele bedrag. De klantenservice probeerde ons op een gegeven moment zelfs te dwingen om €400 te betalen, ongeacht of we de topper erbij zouden bestellen. Echt maffia praktijken. Ook als je naar de klantenservice belt om hier wat van te zeggen hangen ze op, dit tot twee keer toe. Wel een textielbon gekregen ter compensatie van de slechte kussens die ze ons aangesmeerd hadden toentertijd. Uiteraard dekt de hoogte van de bon niet de kosten die we gemaakt hebben bij Swiss Sense en bij een andere woonwinkel waar we nieuwe kussens hebben moeten kopen. Het nieuwe matras komt als het goed is over twee maanden. We kijken er al uit om weer maanden in de kenmerkende chemische lucht van een nieuw matras van Swiss Sense te liggen. Iets zegt ons dat de topper zich, in tegenstelling tot wat Swiss Sense beweert, niet gaat vormen naar het nieuwe matras waardoor de kuil alsnog voelbaar blijft. Verkoopadvies is ronduit onbetrouwbaar. Het zijn pure verkooppraatjes. Of dit nu betrekking heeft op kussens of bedden. Als je dan iets wil ruilen/retourneren schepen ze je af met een of ander excuus zonder verantwoordelijkheid te nemen. De klant heeft geen poot om op te staan. Voordat je contact opneemt met Swiss Sense is het aan te raden om advies in te winnen bij bepaalde instanties voor hulp bij consumentenzaken. Dit hadden wij helaas niet meteen gedaan.

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Swiss Sense een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Swiss Sense

Heeft op 14 december 2017 om 10:08 geantwoord

Beste Lucia,
Het spijt ons te lezen dat we je niet naar tevredenheid hebben kunnen helpen. Na een uitgebreide mailwisseling boden we aan matrassen en topper tegelijk te ruilen, maar dit wees je af. Mocht na ruiling van de matrassen het probleem met de topper blijven bestaan, neem dan gerust opnieuw contact met ons op.
Swiss Sense

Heeft op 17 december 2017 om 00:48 geantwoord

Door een paar woorden weg te laten lijkt het net alsof Swiss Sense het matras en topper kosteloos wilde omruilen. Of in ieder geval dat het heel wat is dat ze zowel de topper als matras tegelijkertijd willen omruilen. Dit aanbod is tegen fikse bijbetaling uiteraard. Wat een ‘topoplossing’. Sterker nog op een gegeven moment probeerde ze ons te dwingen om €400 te betalen voor alleen een matras zonder topper, het dubbele van wat er eerst was afgesproken. Dit heb ik in meerdere emails staan van Swiss Sense. Waardeloos bedrijf en de boel nog verdraaien ook...

Alle klachten die gemeld zijn door L.L.L