Klacht: Drie keer invoerrechten

op 20 maart 2017 over Light in the box in de categorie Internetshops - Elektronica

Mijn bestelling van 237 euro wordt blijkbaar in 3 delen geleverd waardoor ik 3 keer invoerrechten van ruim 50 euro moest betalen. 1 x zelfs voor een product van 2,67 (26 x zoveel invoerrechten als de prijs van het product) Terwijl ik bij de rekening al kosten voor invoer betaald heb. Veel extra en dubbele kosten die niet aangekondigd zijn en niet in verhouding staat van het bestelde artikel. Bovendien is de bestelling al ruim een maand geleden gedaan, dus de beloofde levertijd niet gerealiseerd. Over bovenstaande gemaild met light in de box, maar geen respons.

Ik zou het minimaal reëel vinden als ik de invoerrechten van totaal 155 euro terug krijg

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Light in the box over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Light in the box in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Light in the box een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Light in the box

Heeft op 20 maart 2017 om 22:32 geantwoord

Geachte Carla Aantjes,

Mochten er extra en/of invoerkosten ontstaan en de klant heeft zich verzekerd bij ons tegen deze kosten, zullen deze naderhand door ons terugbetaald worden, daar wij niet van te voren weten wat de douane en koeriersbedrijven in Nederland berekenen. Het weigeren van een bestelling heeft geen zin, want de koerier zal het product hoogstwaarschijnlijk niet terugsturen, Neemt u contact op met de koerier als u een bestelling geweigerd heeft, voordat zij uw bestelling vernietigen.

U kunt de aanvraag tot terugbetaling doen via onze klantenservice.
Wij adviseren u om zich in te loggen in uw account op een normale pc, want de gegevens zijn niet allemaal zichtbaar op sommige mobiele telefoons.

Als u contact wilt opnemen met de klantenservice dan logt u zich in in uw account en dan gaat u naar \"mijn bestellingen\", u klikt op uw bestelnummer en dan klikt u op \"een ticket openen\" De klantenservice zal dan binnen 24 uur antwoorden.

Mvrgr.
Maartje Jansen
klantenservice Nederland/Belgie

Heeft op 21 maart 2017 om 23:01 geantwoord

er is nergens aangegeven dat een verzekering mogelijk of nodig was. daar een beroep op doen bij het maken van onlogische dubbele kosten is geen redelijke oplossing

Alle klachten die gemeld zijn door Chriskruger