Klacht: lidmaatschap

op 02 juni 2016 over Basic Fit in de categorie Sportclub/-school

Volgens basic fit ben ik al 2 jaar lid van en er zijn aantal keren betaald door automatische incasso. Maar tot heden heb ik nooit basic fit betaald en ik ben ook geen lid. Ze hebben berichten naar mijn oude adres gestuurd waar ik al 3 jaar niet woon. Nu is alles naar incasso bureau gestuurd en nu mag ik een bedrag betalen, terwijl ze zelf zeggen er is 2 jaar geen gebruik van gemaakt. Wat ik niet begrijp is dat ik door middel van automatische incasso maandelijks wel paar keren heb betaald. Dit klopt niet. Ik heb de bank zelfs nagevraagd, er is een nooit geld van basic fit eraf gehaald, anders had ik allang actie ondernomen.

Ik heb nu zo vaak gebeld naar basic fit en ze blijven aangeven dat het van mij rekening is betaald terwijl het niet zo is. Ik wil graag dat dit duidelijk naar voren komt en ze stuurden bericht naar een oude adres, waardoor ik nooit eerder actie heb ondernomen en nu komen ze ook nog eens met incasso kosten. Ik wil graag dit zo spoedig mogelijk opgelost wordt.

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Basic Fit over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Basic Fit in behandeling genomen

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Basic Fit een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Basic Fit

Heeft op 03 juni 2016 om 08:46 geantwoord

Beste Ramya,

Bedankt voor je bericht.

Jij hebt je op 4-5-2014 ingeschreven voor een jaarlidmaatschap met maandelijkse betaling. In 2014 en 2015 zijn er inderdaad incasso's gedaan van jouw rekening. Ik kan zien dat jij de incasso ook meerdere keren hebt laten storneren.

Als jij je adres niet wijzigt dan weten wij ook niet dat je verhuisd bent.

Inmiddels hebben wij jouw lidmaatschap uit handen gegeven aan het incassobureau. Jij kan met hen contact opnemen voor je betalingen. Jouw lidmaatschap is opgezegd per 1-7-2016.

Dustin van Basic-Fit

Heeft op 03 juni 2016 om 09:01 geantwoord

Ik ben nooit lid geweest van basic fit, dus ik kan ook geen adres wijziging doorgeven. Ik wist er niks van tot dat ik vorige week bericht telefonisch gekregen heb van jullie. Ik heb nooit via mijn bank betaald. Ik wil graag bewijzen van, want ik heb mijn bank gebeld hierover en er is nooit een afschrijving geweest.

Ik vind het heel krom. Je collega gaf aan dat per 1-5-2016 mijn lidmaatschap is gestopt en jij geeft nu een andere data.

Nogmaals ik ben niet lid van basic fit. Jullie geven zelf aan dat er in de deze 2 jaar geen enkele activiteit is geweest. Er is nooit een afschrijving van de bank geweest. Ik heb in al die jaren geen enkele bericht telefonisch gehad, tot vorige week. Jullie geven aan dat jullie naar mij oude adres brief sturen. Ik vind het allemaal vreemd. Het kan op een normale manier besproken worden. Ik vind het echt onprofessioneel. Als ik aangeef dat ik niets van het bestaan weet dat je dan niet met mij mee kijkt naar oplossing.

Ik kan met mijn bewijzen komen van de bank afschriften.

Bericht van Basic Fit

9 maanden geleden - Beste Ramya, Bedankt voor je reactie. Als jij je echt nooit hebt ingeschreven zie inderdaad graag een kopie van jouw bankpas. Intern zal ik dan alles gaan uitzoeken. Jij kan dit mailen naar social@basic-fit.com. Alvast bedankt. Met vriendelijke groet, Dustin van Basic-Fit

Alle klachten die gemeld zijn door Ramya