Klacht: RIVM regels

J.van Opzeeland op 16 mei 2020 over Lidl in de categorie Supermarkten

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Klacht opgelost op 16 mei 2020
Reactie van het bedrijf:

Wij hebben je klacht op 16-04-2020 via e-mail beantwoord. Hierin is de volgende oplossing geboden: We hebben je klacht opgenomen en doorgegeve aan de verantwoordelijke afdeling zodat er actie kan worden ondernomen. Bedankt voor je melding! Wanneer je nog vragen...

Bedrijf Lidl
Categorie Supermarkten
Status Opgelost
Datum 16 mei 2020

Tijdens een bezoek aan de Lidl aan de Oude Nering constateerde de klager dat de karretjes niet werden schoongemaakt en dat klanten zich niet aan de RIVM-regels hielden. Ondanks het melden van deze zorgen aan de kassière, kreeg de klager te horen dat klanten moeilijk aanspreekbaar waren. De klager uitte zijn bezorgdheid over de handhaving van de regels en overweegt om in de toekomst niet meer naar de Lidl te gaan.

Mijn Klacht:

Vanmiddag rond 17.30 uur boodschappen gedaan bij de Lidl aan de Oude Nering.
Er was niemand die de karretjes schoon maakte bij de ingang, alles stond door elkaar.
Bij binnenkomst zag ik meerdere mensen samen boodschappen doen met 1 jaar. Ook waren er mensen met kinderen en liepen er mensen zonder kar door de winkel.
De medewerker die de karretjes schoon maakte zat ontspannen buiten een sigaretje te roken in het zonnetje.
Ik heb mijn verbazing en ergernis gemeld bij de kassière, maar zei antwoordde dat klanten nauwelijks aanspreekbaar waren op hun gedrag.
Als dit echter schering en inslag wordt bedenk ik me nog wel eens om weer naar de Lidl te gaan.
Wel bordjes plaatsen maar niet handhaven is in de huidige tijd geen optie volgens mij.
Ik hoor graag van u hoe u dit dekt te gaan oplossen.

Gewenste Oplossing:

Toezicht en controle bij binnenkomst
Iemand met gezag bij de ingang

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Lidl in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Lidl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Lidl

Heeft op 16 mei 2020 om 16:53 geantwoord

Geboden Oplossing:

Wij hebben je klacht op 16-04-2020 via e-mail beantwoord. Hierin is de volgende oplossing geboden:
We hebben je klacht opgenomen en doorgegeve aan de verantwoordelijke afdeling zodat er actie kan worden ondernomen. Bedankt voor je melding!
Wanneer je nog vragen hebt, kun je contact opnemen via [email protected].
Met vriendelijke groeten,
Klantenservice team Lidl Nederland

Alle klachten die gemeld zijn door J.van Opzeeland
💡

Tip van onze consumentenexpert

Bij producten met gebreken kunt u aanspraak maken op reparatie, vervanging of geld terug. De NVWA houdt toezicht op voedselveiligheid.

Bron: ConsuWijzer