Klacht: Respectloze manager Lidl Kruisstraat Eindhoven

op 15 april 2019 over Lidl in de categorie Supermarkten

Vandaag, 14 april 2019, ging ik zoals gewoonlijk naar de lidl om de wekelijkse boodschappen te doen. Dit keer bij de Lidl in de Kruisstraat in Eindhoven.

Hier heb ik twee cashew nootjes, die bij de bakjes noten lagen, gepakt om te proeven. Meteen daarna ben ik op een intimiderende wijze benaderd door iemand die leek op een manager. Hij begon mij intimiderend te vragen naar waarom ik dat deed en dat deed hij op een hele respectloze en aanvallende wijze, in het bijzijn van iedereen in de supermarkt.

Hij begon over het bellen naar de politie en dat hij gezien heeft dat ik mijn zakken gevuld zou hebben met noten. Dat is een absurde bewering en alles is na te kijken op de beveiligingscamera’s.

Ik heb hem aangegeven dat er twee noten lagen en dat ik die alleen maar proefde, waarna hij weer sprak over 2 à 3 euro aan noten. Ook staat er bij de noten niet dat er niet geproefd kan worden, dus ik ging ervan uit dat dit wel mocht. Ik heb me erg ongemakkelijk gevoeld en had de neiging zelf de politie te bellen, maar omdat de lidl een van mijn favoriete supermarkten is, heb ik dat toch niet gedaan. Echter heb ik hem nog 1 euro gegeven voor de twee noten die ik heb geproefd.

Voor een succesvolle supermarkt als de Lidl vind ik het erg onder de niveau om zulke respectloze, onbeschofte, klantonvriendelijke en klantverjagende mensen in dienst te nemen. Geen enkele klant verdient op dergelijke wijze behandeld te worden en al helemaal niet iemand die er elke week voor honderden euro’s aan boodschappen doet.

Ik heb altijd met plezier mijn boodschappen gedaan bij de Lidl, maar ik denk dat ik dat voortaan niet meer zal doen, niet zolang de desbetreffende persoon daar werkt. Niet alleen mij, maar ook verschillende kennissen hebben mij aangegeven hoe deze persoon klanten wegjaagt bij de Lidl in de Kruisstraat. Niet alleen voor de klanten is dit een probleem, maar ook voor Lidl als bedrijf, Lidl zal echt specifieker moeten zijn in het kiezen van haar personeel en de desbetreffende persoon eens serieus moeten benaderen over zijn geschiktheid als manager werknemer bij een grote supermarkt.

Degene waar ik het over heb was een buitenlands persoon met een breed postuur. Het gaat om de vestiging op het adres: Woenselse Markt 38, 5612 CS Eindhoven. Het incident is gebeurd op zondag 14 april 2019 rond 13:00 à 14:00 uur in de middag.

Om haar klanten en haar goede naam te kunnen behouden en als supermarkt te groeien, zal het bedrijf deze persoon en alle andere soortgelijke werknemers moeten benaderen over hun daden.

Om mij als klant tevreden te stellen vind ik dat deze persoon op z'n minst zijn excuses moet aanbieden. Voor de rest zal Lidl zelf het beste weten hoe te reageren in zulke gevallen en daar vertrouw ik op.

7 dagen geleden - Ik heb een email gestuurd naar Lidl over deze klacht.

6 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door Lidl in behandeling genomen

6 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat Lidl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Lidl

Heeft op 15 april 2019 om 08:25 geantwoord