Klacht: Racistisch personeel filiaal Ter Apel

op 05 februari 2020 over Lidl in de categorie Supermarkten

Het personeel van de Lidl in Ter Apel negeert asielzoekers, snauwt ze toe en praat onderling of met andere klanten over ze waar ze bij staan.

Soms is er ook bewaking aanwezig die weinig interesse toont als blonde, blauwogige types iets in hun tas stoppen, maar zodra er iemand bij de kassa staat met een iets exotischer uiterlijk meteen er bovenop komt staan.

Eerder vandaag was ik er getuige van dat een caissière een groep donkere mannen eerst totaal negeert, als ze na een tijdje dichterbij komen omdat ze nog een extra plastic tasje willen, snauwt ze hun toe: omdraaien! ervan uitgaand, zo zei ze later, dat ze de pincode van een andere klant wilde bekijken. Ander personeel vraagt meteen op luide toon: Hebben ZE wel betaald?

Toen ik haar zei dat het wel wat minder wantrouwig en wat aardiger zou kunnen, ging ze met andere klanten op luide toon over mij praten.

Ik ben tevreden als het hoofdkantoor de bedrijfsleiding van het filiaal Ter Apel laat weten dat racistisch gedrag van het personeel bij Lidl niet geaccepteerd wordt, als de bedrijfsleider zijn personeel onder handen neemt en er een beetje klantvriendelijkheid gaat komen voor ALLE klanten: dat het personeel niet over klanten praat en netjes en vriendelijk is tegen klanten, ALLE klanten.
Er bij voorbaat vanuit gaan dat iemand kwaads in de zin heeft, is fout.
(Als iemand iets fout doet, maakt het niet uit of die zwart of wit is, asielzoeker, of Groninger boer. Dat is een ander verhaal. )

Ter Apel is sowieso een bolwerk van intolerantie, maar de Lidl zou zich daarvan moeten distantiëren en geen voeding moeten geven aan valse sentimenten.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Lidl over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Lidl in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Lidl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Lidl

Heeft op 05 februari 2020 om 20:27 geantwoord

Reactie van de melder van de klacht Judith

1 maand geleden - Er is vooralsnog GEEN contact met me opgenomen. Ik heb de bedrijfsleider aangesproken. Die wekte NIET de indruk zijn personeel op hun gedrag aan te zullen spreken.

Alle klachten die gemeld zijn door Judith