Klacht: Plastic in zoutmolens

op 13 september 2019 over Lidl in de categorie Supermarkten

Bij Lidl Nederland GmbH zijn zout- en pepermolens te koop van het merk ‘Kania’. Het ontwerp van de molen betreft een glazen recipiënt met daarop een zwarte plastic draaidop. De molens zijn gevuld met respectievelijk grof zeezout en hele peperkorrels. De draaidop is voorzien van een zogenaamde interne ‘ceramic grinder’, ofwel een keramische vergruizer, welke de grove peperkorrels of het grove zeezout vergruist wanneer men de molen ondersteboven houdt en de zwarte draaidop draait. In het door mij gekochte product (de zoutvariant) zit echter een productiefout, waardoor de keramische draaischijf tevens de binnenste randen van de zwarte draaidop vergruist. Daardoor komen er vele zwarte stukjes plastic los van de dop waardoor het zout vol met deze zwarte deeltjes zit. Aangezien ik het zout normaal gesproken rechtsstreeks boven het gerecht uitstrooi ben ik hier pas heel laat achter gekomen. Ik weet niet of dit voor de gehele batch geldt, of slechts voor het door mij gekochte product. Ik heb tevens een melding over dit probleem bij de NVWA gedaan, maar aangezien die over het algemeen vrij laat in actie komen bij dezen maar een extra melding via klacht.nl.

PS: Het kan dus zijn dat dit eveneens voor de pepermolens geldt (zelfde productontwerp), maar dat is door mij niet vast te stellen aangezien de peper zwart van kleur is.

Het lijkt me verstandig om te onderzoeken of dit probleem zich aandient bij al deze producten aangezien consumenten in dat geval al maanden lang vele kleine deeltjes plastic binnen krijgen. Als dat zo is lijkt een recall actie me wel zo verstandig. Ik vind het zelf in ieder geval een erg vervelend idee dat ik al enige maanden kleine deeltjes plastic binnen heb gekregen zonder dat ik daar erg in heb gehad.

1 dag geleden - Deze klacht is zojuist door Lidl in behandeling genomen

1 dag geleden - We hebben bericht ontvangen dat Lidl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Lidl

Heeft op 18 september 2019 om 20:08 geantwoord

Wij hebben je klacht op 18 september 2019 via de mail beantwoord. Hierin staat het volgende:

Wij betreuren het voorval enorm en hebben de melding meteen doorgezet naar de juiste collega's. Zij komen er zo snel mogelijk bij je op terug. Excuses voor het ongemak!

Wanneer je nog vragen hebt, kun je contact opnemen via contact@lidl.nl.

Met vriendelijke groeten,

Klantenservice team Lidl Nederland

Alle klachten die gemeld zijn door Anoniememelding