Mijn Klacht:
Amsterdam, 6 februari 2016
Aan de filiaalhouder van Lidl Marius Bauerstraat
Op zaterdag 6 februari 2016( tussen 11.00 uur en 11.30 uur) heb ik met mijn zoon boodschappen gedaan bj Lidl Marius Bauerstraat , Amsterdam. Bij mijn boodschappen zaten 6 flesjes bier.
Het was overduidelijk dat het mijn boodschappen waren en dat ik de koper en betaler was van deze boodschappen. Niets heeft op dat moment aanleiding gegeven dat ik het bier direct en ter plekke nota bene aan mijn eigen zoon zou doorgeven. Ik was bijzonder geschokt dat u mijn zoon die slechts mee is om zijn moeder te helpen naar zijn ID vroeg.
Ik vraag u met klem om artikel 20 van de Horecawet te lezen zodat u niet onnodig klanten beledigd en bovendien volledig willekeurig hiermee omgaat. Ik koop wekelijks tussen de 100 en 150 euro aan boodschappen bij lidl en ben nog nooit eerder zo behandeld terwijl mijn zoon er vaak bij is als ik mijn boodschappen doe en daar zitten dan altijd wel een paar biertjes of een flesje wijn bij.Indien de wetgeving voor uw medewerkers te ingewikkeld is, om deze juist te interpreteren, dan zou het nuttig zijn om hen een vereenvoudigde cursus aan te bieden.
Onderstaand kunt u het in een vereenvoudigde tekst nog eens doorlezen:
De wet geeft aan dat supermarkten en slijters, maar ook horecabedrijven, alleen alcohol mogen verkopen aan een klant als voor iedereen duidelijk is dat deze klant de drank niet direct doorgeeft aan jongeren onder de 18 jaar. Als duidelijk is dat de alcohol wordt gekocht met de bedoeling het direct ter plekke aan een jongere door te geven moet de caissière of barmedewerker nee verkopen. Dan is er zogenaamd sprake van wederverstrekking of doorverkoop (Drank- en Horecewet, artikel 20). In alle andere gevallen kan de verkoper de drank, na vaststelling dat de koper 18 jaar of ouder is, gewoon verstrekken. En dat geldt zeker ook voor ouders die drank in de supermarkt kopen voor thuisgebruik ook al hebben ze op het moment van de aankoop één of meer jonge kinderen bij zich.
Ik vind het bijzonder ongepast hoe ik behandeld ben en zal mijn beklag dan ook zeker kenbaar maken bij het hoofdkantoor van Lidl Nederland.
Hoogachtend,
C.M.Sloep-Bakker
Gewenste Oplossing:
Als ik een persoonlijk excuus ontvang van de filiaalhouder.
En dat dit mij geen tweede keer overkomst
