Klacht: Levering van gas en stroom: Veel te veel voorschot laten betalen, zelfs nog na overstap !!

op 03 maart 2014 over Budget Energie in de categorie Energieleveranciers

Dit bedrijf doet niets aan klantvriendelijkheid en is alleen maar uit op het binnenhalen van geld.
Na de overstap (via de ANWB actie) op 1-3-2013 (met 1-jarig contract) begon het al direct:
1. Eerst ZES maanden vastrecht voor E en G vooruit betalen.
2. Een veeeel hoger maandelijks voorschot dan op de overstap website voor ogen werd gehouden.
3. Pas na veel heen en weer gepraat toch iets verlaagd, maar lang niet gelijk aan voorgespiegeld bedrag.
Dus ontevreden en overstap naar NLE geregeld.
Omdat 1-3-2014 een zaterdag was, netjes van NLE bericht gehad dat de overstap op maandag 3-3-2014 zou plaatsvinden.
Wat doen die aasgieren van Budgetenergie nu:
4. Ze incasseren nogmaals het hele maandvoorschot voor maart 2014.
En nadat ik hierover aan de bel trok kreeg ik deze reactie:
“M.b.t. voorschotnota maart:
Energiemaatschappijen hebben een wettelijk termijn om binnen 6-8 weken de eindafrekening op te maken. Tot die tijd is het toegestaan om nog voorschotten in rekening te brengen. Wij hebben van de NLE ontvangen dat uw contract op 3 maart a.s. in gaat bij hen. Omdat wij op het moment van het opmaken van de nota nog geen bericht van de NLE hadden ontvangen is deze nota doorgezet. Wij kunnen ook geen aparte nota maken voor 3 dagen van de maand maart. Alles wat u te veel heeft betaald ontvangt u terug op de eind afrekening.
M.b.t. storneren:
U geeft aan dat u het bedrag gaat storneren als wij dit toch afschrijven. Ik wil u adviseren dit niet te doen. Bij het storneren van dit bedrag zal automatisch het aanmaningstraject gestart. U ontvangt het te veel betaalde voorschot voor maart terug op uw eindafrekening.”

Dus omdat de overstap niet op 1 maart (zaterdag) kan plaatsvinden moet ik zowel bij Budgetenergie als bij NLE een voorschot gaan betalen.
Bovendien is het een leugen dat de overstap niet bekend was en gaat het niet om DRIE dagen in maart maar slechts om TWEE. En waarom zou men niet een voorschot voor twee dagen kunnen maken? Technisch onmogelijk zeker? Nu waar een wil is is een weg zeg ik.
En dan was het natuurlijk veel klantvriendelijker geweest om gewoon de overstap op vrijdag 28-2 aan te bieden.

Ik wens dat Budgetenergie per omgaande het heden 3-3-2014 geïncasseerde voorschot voor de maand maart in zijn geheel terugstort, OF
dat Budgetenergie binnen VEERTIEN dagen na heden mijn eindafrekening voor stroom, gas en teruglevering (zonnepanelen) opmaakt en binnen deze termijn samen met mijn ANWB-bonus daadwerkelijk overmaakt. Ik heb namelijk door en de te hoge voorschotten, de nu al 13e maand voorschot, het lagere verbruik van de zachte winter en de ANWB-bonus zeker 750,- euro waarschijnlijk meer van Budgetenergie te goed en ik wens niet dat dit bedrijf als spaarbank gaat optreden en mijn geld renteloos beheert.
En daarna ben ik blij hier weg te zijn en nooit meer terug te keren. Iedereen zal ik hiervoor waarschuwen.

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Budget Energie over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht Joske Souren

3 jaren geleden - Ze hebben uiteindelijk vandaag (21-03) reeds (?? !!) de eindafrekening aan mij overgemaakt. En dat was een flink bedrag met drie nullen. Dus dat inhouden van die extra maand voorschot was nergens op gebaseerd. Daarmee ben ik weg bij dit bedrijf en hebben ze hopelijk iets geleerd op het gebied van "klantvriendelijkheid", hoewel zij hier niet rechtstreeks op reageerden ????

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Budget Energie in behandeling genomen

4 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat Budget Energie een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Budget Energie

Heeft op 26 juli 2017 om 16:12 geantwoord

Deze klacht is onbedoeld open blijven staan vanaf het moment dat het hier is geplaatst. Hoewel de procedure bij overstappen inhoudelijk correct is verlopen vinden wij het jammer dat u niet tevreden bent geweest over uw periode als klant bij Budget Energie. Wij hopen dan ook dat na uw eindnota alles bij de nieuwe leverancier naar tevredenheid is verlopen. Vanwege de geruime tijd dat dit bericht al open staat sluiten wij de klacht op dit forum

Heeft op 26 juli 2017 om 18:20 geantwoord

ha, ha, ha, typisch Budget Energie. Overal te laat mee, steeds weer opnieuw aan de bel trekken. Zelfs openlijk klagen deert hen niets en dan laten ze de klacht jaren open staan.

Alle klachten die gemeld zijn door Joske Souren