Klacht: leverdatum wordt telkens aangepast

op 20 februari 2018 over Replacedirect in de categorie Reparatie- en onderhoud diensten

Op 17 jan heb ik bij Replacedirect scheerkoppen 70S van Braun besteld omdat op hun site als leverdatum 18 jan vermeld stond. Vervolgens werd deze datum telkens weer opgeschoven, wat alleen te achterhalen viel door op mijn account in te loggen. De afboeking van de betaling heeft wel al gelijk op 17 jan plaatsgevonden. 18 feb heb ik een mail gestuurd aan Replacedirect omdat de datum weer een week was opgeschoven. Omdat ik daar uiteraard geen vertrouwen in heb, heb ik in die mail gevraagd of zij een bepaalde leveringsdatum kunnen garanderen. En ben ik behoorlijk boos over het feit dat ze mij als klant vals voorlichten en aan het lijntje houden. In reactie op mijn mail geven zij aan dat zij die garantie niet kunnen geven. De oplossing die ze bieden is afwachten of de bestelling annuleren. Hoe dat laatste te doen kon ik niet achterhalen op hun site (zoeken op annuleren leverde geen resultaat). Dus uiteindelijk vandaag via de mail aangegeven dat ik de bestelling annuleer.

Ik ben tevreden als Replacedirect veel beter aangeeft wat de werkelijk verwachte leverdatum is en niet zoals nu die telkens opschuift.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Replacedirect over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Replacedirect in behandeling genomen

Bericht van Replacedirect

6 maanden geleden - Beste Wolf Teunissen, Ik vind het vervelend dat wij de scheerkoppen uiteindelijk niet op tijd hebben kunnen leveren. Wij krijgen van onze leveranciers altijd een verwachte leverdatum door. Wij kunnen daarom nooit met 100% garanderen dat de producten op deze datum ook binnen komen. Omdat wij met leveranciers uit verschillende werelddelen werken, zijn we vaak ook afhankelijk van bijv. Douane. In uw geval heeft de bestelling een grote vertraging opgelopen. Vandaar dat u vanuit ons ook de reactie heeft ontvangen dat wij geen leverdatum kunnen benoemen op dit moment. Voor ons is het in dit geval ook afwachten tot wij meer informatie krijgen vanuit onze leverancier. Nogmaals dit is heel vervelend voor u als klant. Wij doen ons best om dit zo veel mogelijk te voorkomen. De meeste leveranciers leveren op tijd, echter kan er door onvoorziene omstandigheden altijd een vertraging oplopen. Daarvoor wil ik onze excuses aanbieden. Ik zal uw feedback over de levertijd meenemen bij onze besprekingen. Wellicht moeten we eens bekijken hoe we dat nieuw vorm kunnen geven.

Alle klachten die gemeld zijn door Wolf Teunissen