Klacht: Let op met bestellen via de website! Denk in iedergeval 2 keer na.

op 26 juni 2019 over Hornbach in de categorie Bouwmarkten

Zaterdag 2 keer online bij 2 verschillende vestigingen een reservering gedaan voor een airco wat volgens de website nog mogelijk was je raad het natuurlijk tot 2 keer toe sorry foutje op de site! Sorry maar schrale troost u kunt hem wel bestellen op de website (dit was zaterdag) dat is namelijk nog wel mogelijk. Uiteindelijk zondag besloten er een te bestellen via de site met leverdatum 27 of 28 – 06 en direct betaald. Tot op heden nog geen bericht gehad van Hornbach dus in de telefoon geklommen. Met het volgende als resultaat oh ja u heeft een airco besteld ja we hebben maandag bericht gekregen dat de leverancier geen airco meer kan leveren pas weer 22-08. (Joehoe) Het is nu woensdag!! Ja maar mevrouw we moeten iedereen vanaf vorige week donderdag terug bellen dus u was nog niet aan de beurt . Hoe ontzettend onprofessioneel dat men al vanaf donderdag airco’s verkopen die ze niet kunnen leveren. Oké dus er zit een heel team iedereen te bellen nee maar 1 of 2 personen. Alsof het om 1 euro gaat!! Aangegeven dat wachten geen optie is dus graag mijn geld terug maar op mijn inziens redelijk verzoek gezien de situatie het geld uiterlijk voor het weekend op rekening te hebben krijg ik dit kunnen we niet garanderen. Op mijn vraag dan wil ik iemand spreken die me wel meer kan garanderen dit kan niet. oké dan wil ik graag dat u bij de administratie informeert naar de verwerkingsduur nee dit kan ik niet zijn niet telefonisch bereikbaar maar ik stuur een email voor u prima dan wil ik hier vandaag graag een reactie over nee mevrouw dit kan ik u niet garanderen!!!
Op mijn vraag een leidinggevende te spreken nee die heeft wel andere dingen te doen. Een ding in ieder geval zeker niet de mensen bellen die ze hebben genept. Ik realiseer me dat er nu een run op airco’s is maar wees dan als bedrijf zo professioneel en houd de voorraden up to date. Zeker omdat men stel dat er indefdaad iets mis gegaan is je nog de mogelijkheid hebt er elders een te bestellen. Ik had in ieder geval van de Hornbach meer verwacht. Dus laat iedereen gewaarschuwd zijn hoe er hier met voorraden, reserveringen, bestellingen, klanten en geld omgegaan word. Stel dat je toch iets besteld stel je er dan vast op in geen service en veel nee en nee kan niet te horen. Hoevaak je ook iets herhaalt!

Vanmiddag een reactie met betrekking tot de restitutie afgewacht en helaas geeft Hornbach weer niet thuis echt TOP service!

Mijn geld voor het weekend retour (op rekening) indien niet is bijgeschreven een bewijs van afschrijven van hun rekening.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Hornbach over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Hornbach in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Hornbach een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Hornbach

Heeft op 27 juni 2019 om 14:09 geantwoord

Heeft op 30 juni 2019 om 12:26 geantwoord

Dit is wederom vage niets zeggende informatie! Dit komt tevens niet overeen met de informatie die is gegeven door u collega. elke dag worden terugstortingen gedaan Stel dat deze terugstorting idd spoed voor jullie was geweest was deze rechtstreeks aangeboden aan uw bankinstelling! Ook heb ik geen bewijs van u mogen ontvangen dat het bij u is afgeschreven. Dus zeg nou zelf met hoeveel spoed is dit opgepakt? Volgende informatie staat op de site van de Rabobank:

Hoe lang duurt een losse overboeking binnen Nederland?

Wanneer je geld (tot € 1.000) overmaakt binnen Nederland staat dit direct op de rekening van de ontvanger, ook tijdens weekenden en feestdagen. Dit noemen we Instant Payments, en geldt voor alle Eurobetalingen naar de volgende banken:

Rabobank
ING
ABN AMRO
Volksbank (SNS, Regio Bank en ASN)
Knab
Je kunt geen gebruikmaken van Instant Payments bij geplande of periodieke betalingen en betalingen van meer dan € 1.000.

Voor hogere bedragen en banken die niet meedoen met Instant Payments, gelden andere verwerkingstijden. Dit betekent dat de betaling vaak langer duurt en dat we het geld in de avonduren en het weekend niet bijschrijven. We informeren je hierover wanneer je de betaling invoert.

Hoe lang duurt een losse overboeking binnen Europa (in SEPA-gebied)?

Maak je euro's over naar een buitenlands rekeningnummer van een bank binnen het SEPA-gebied? Dan wordt het geld binnen uiterlijk één werkdag bijgeschreven op de rekening van de ontvanger.

Dus ach wie houden we voor de gek. Was het los ingevoerd had ik het moeten hebben zou het ingepland zijn hooguit een dag later maar dat is nog steeds vrijdag.

Gezien uw vage en summiere antwoord o.a. er zijn vaste dagen, niet afwijken van procedures en het niet aanleveren van bewijs van overmaken concludeer ik dat er bar weinig spoed achter zit en de kans ook aanwezig is dat er nog niets is uitgevoerd! Dit is zo'n gevalletje kun je rekenen nou dan reken er maar niet op.

Ben dan ook erg benieuwt hoe u mijn aannames weerlegd mogelijk krijg ik dan toch mijn verzochte informatie: Een kopie met daarop valuta datum 27 28-06.

Wat verwachten jullie nou eigelijk als reactie op uw reactie. Er word nu weer niets concreets gezegd ondanks ik duidelijk mijn ongenoegen hierover heb getoont in mijn klacht. Een ding is zeker ik heb mijn geld nog niet terug en zit weer een boedheet weekend met twee kleine kinderen.die wel wat meer verkoeling hadden kunnen gebruiken als een ijsje en een ventilator.

Bericht van Hornbach

1 jaar geleden - Geachte klant,Bij overboekingen moeten controles mogelijk zijn, daar gaat altijd wat tijd overheen en losse overboekingen zijn niet mogelijk. Als u dat onder spoed heeft begrepen en dat wellicht onvoldoende gecommuniceerd is, dan bied ik u daarvoor mijn excuses aan. De terugbetaling is vandaag, met voorrang (in het proces de eerste mogelijkheid) afgeschreven en zal vandaag of morgen, afhankelijk van uw bank en betaalwijze, op uw rekening zichtbaar zijn.Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.Met vriendelijke groeten, Webcare Hornbach

Alle klachten die gemeld zijn door C. Smulders