Klacht: Lenzen voor zoon (12 jaar)

op 03 oktober 2016 over Specsavers in de categorie Opticïens en brillen

Op woensdagmiddag 21 sept afspraak gemaak voor oogmeting voor lenzen. Ze hadden die middag geen tijd meer om het gelijk te proberen dus een nieuwe afspraak gemaakt voor 23 sept. Op vrijdag dus weer terug met mijn zoon om de lenzen zelf in te zetten. Bij binnen komst werd er tegen mij gezegd dat het inzetten beter gaat zonder ouder en of ik dan even niet erbij wil gaan zitten. Ik heb daar alle begrip voor dus ben ik ergens in de winkel gaan zitten. Werd koffie aangeboden enz, dus voor zover niks aan de hand. Het lukte hem niet dus naar ongeveer 15-20 minuten zijn ze gestopt en of ik weer een nieuwe afspraak wilde maken voor hem. Wel met het verzoek om thuis met vloeistof te oefenen. Nieuwe afspraak gemaakt voor 30 sept. Thuis geoefend en met goede moet weer terug. Mijn zoon had wel aangegeven dat hij het fijner vindt wanneer ik er gewoon bij zou zijn, omdat hij dan toch wat zenuwachtig was. Wij terug naar de winkel. Ik werd direct aangesproken dat ik als ouder er niet bij mocht zijn, dat het beter gaat zonder ouder. Ik heb aangegeven dat niet ieder kind hetzelfde is en dat mijn zoon het fijner vindt wanneer ik er wel naast ging zitten. (dit was ergenis 1). Vol goede moet ging mijn zoon het proberen, ik stelde hem gerust en gaf af en toe een compliment dat het goed ging. De medewerkster die ons heeft geholpen was erg begripvol maar haar collega’s, zowel de opticien als een verkoopster niet. De betreffede verkoopster naast ons was met een klant bezig en had het maar over, dat ze het niet zo had op contactlenzen enz,enz. ( ergenis 2)
We waren 20 minuten aan het proberen totdat de verkoopster (niet die van ons maar van ergenis 2) meededeelde dat er over 5 minuten een klant binnen zou komen en of ze wilde afsluiten. Ik heb staan koken van woede waar haald ze de lef vandaan om ons zo te behandelen. We hebben binnen twee minuten onze jas gepakt en zijn weggegaan. Niet voor diegene die ons heeft geholpen maar de manier waarop de andere verkoopster ons behandeld is niet correct. Ze had ons best wat meer tijd kunnen geven. Of zelf die nieuwe klant kunnen helpen.
En inderdaad lenzen voor de eerste keer inzetten is best wel een beetje eng, zeker als je niet weet wat er gaat gebeuren. Niet ieder kind is hetzelfde en ook ieder kind zal anders reageren. Maar zelfs dat begrijp ze dus niet.
Voorlopig gaan we dus naar deze winkel niet meer terug.
Zelf maar even lenzen gekocht met zijn sterkte en bij hem er in gedaan.(ik draag nl al jaren zelf lenzen)
Hij heeft nu geen angst meer omdat hij weet wat er gebeurt.

Als de medewerkers een opleiding krijgen hoe om te gaan met kinderen en zeker voor lenzen.
Excuses
Reiskosten vergoeding 3x terug
Misschien toch wel handig als de eerste keer de lenzen worden ingedaan, ze weten nl niet wat hun overkomt, vinden het eng. Daarna zelf pas in en uithalen.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Specsavers over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Specsavers in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Specsavers een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Specsavers

Heeft op 04 oktober 2016 om 11:12 geantwoord

Goedendag,

Hartelijk dank voor uw email. Wij stellen het bijzonder op prijs dat u uw ervaringen met ons wilt delen.

Spijtig om te horen dat uw bezoek aan de winkel niet aan uw verwachtingen heeft voldaan, onze excuses voor het ongemak. Uw klacht hebben wij doorgestuurd naar de directeur van de winkel Oud Beijerland en zij vindt het ook erg vervelend om te horen. zij geeft aan contact met u op te nemen voor een oplossing. Wij gaan er vanuit dat u er samen uitkomt.

Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben dan vernemen wij dit graag van u.

Uw dossier zullen wij, indien wij geen reactie van u ontvangen, na 14 dagen sluiten.

Vertrouwende u hiermede naar genoegen te hebben geïnformeerd.

Sabrina Groen

Alle klachten die gemeld zijn door M.den.Hertog