Klacht: Lekkende AA batterij van Duracell

op 15 september 2017 over Duracell in de categorie Electronica Merken

Ik gebruik sinds jaren uitsluitend Duracell batterijen speciaal omdat ik verwacht dat deze niet lekken wat bij een toepassing als deze graverende gevolgen kan hebben (Bij een zaklamp koop je voor een tientje een nieuwe, hier ligt dat anders). In deze situatie zijn 2 AA batterijen geplaatst in een radiografisch bestuurde verwamingsradiator-regelaar (Honeywell) De regelaar werkte na vervanging door nieuwe duracell batterijen niet meer. Ik heb de regelaar voorzichtig, zo goed als ik erbij kon, schoongemaakt. Hij werkt nu weer. Ik weet niet in hoeverre er toch nog verder schade is aangericht!
Op de lekkende batterij staat: “Best Before Mar 2023 1,5 V Alkaline MN 1500”, en verder “Made in Belgium 94503516”.

De radiator-regelaar maakt deel uit van een compleet verwarmings-systeem waarbij de verschillende ruimtes, individueel naar gewenste temperatuur, verwarmd kunnen worden. Het systeem heet "evohome" (van Honeywell; de betreffende regelaar heet HR80). Bijkomend probleem is dat Honeywell overgestapt is naar een ander systeem. Ik weet nu niet of de onderdelen van dit systeem nog wel te krijgen zijn. Is dat niet het geval dan is het probleem nog veel groter.
De betreffende regelaar kostte indertijd € 152,= incl BTW. Dat bedrag had ik graag vergoed.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Duracell

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Duracell nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Henk Weerenbeck