Klacht: Lazy Cruise via Sunweb

op 20 juli 2017 over SunWeb in de categorie Online Reisbureaus

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Met 2 vriendinnen besloten we de Lazy Cruise te boeken via Sunweb. Voor 46 euro krijg je een 3 eilanden tour incl lunch en een bezoekje aan een sponsfabriekje en een nederlandse gids.

Ten eerste was de boot heel ver lopen vanaf de haven en bleek hij te liggen in het centrum van Kos, waar we voor 2 euro met de bus naar toe hadden kunnen gaan. De inbegrepen transfer was dus onzin. Bij de boot aangekomen was het echt vreselijk druk en de boot zat al vol met andere groepen. We moesten ons er echt bij proppen. De wc was zeiknat en vies en je kon amper door de menigte heen.

De lunch was het goedkoopste van het goedkoopste, 4 keuzes waarvan alles eigenlijk niks voorstelde. Droge kip, slappe friet, pasta bolognese met 1 schep waterige saus of smakeloze gehaktballetjes. Het restaurant zat propvol en het was complete chaos.

De sponsfabriek was meer een winkeltje met een man die aan t knippen was en stelde eigenlijk niks voor, we waren er nog geen 10 minuten. De gids was ontzettend suf, en wist eigenlijk amper iets te vertellen over de sponzen. Door te kijken naar de werker snapte ik het ook wel. Ook praatte hij over allemaal irrelevante dingen wat het geheel erg vaag maakte. Iedereen had inmiddels honger en hij bleef maar praten over vrienden die hij kende via via en weet ik het allemaal. Dat alles naast een grote rottende afval container.

Daarna weer op de boot, hij gooide zijn anker uit voor een onbewoond eiland en we mochten zwemmen. Zo’n 150 mensen, 2 trappetjes en 30 minuten de tijd. Dus erin en eruit binnen die tijd. Je snapt dat er zo’n 30 mensen gezwommen hebben en er weer uit wilden en de rest half werd platgedrukt door de menigte en zat weg te branden op het dek. Sowieso was er 1 schaduwplek op de boot en daar zaten de 80 jarigen. De rest van de toeristen zat vol in de 35 graden zon, incl. kleine kinderen. We wisten op een bepaald moment niet meer waar we t moesten zoeken en werden er helemaal naar van.

En als klap op de vuurpijl kwamen we 3x andere nederlanders tegen die exact dezelfde trip hadden geboekt direct via de boot ipv Sunweb en die hadden tussen de 15 en 20 euro betaald! De 1 zonder NL gids (maar dat lijkt me niet zo’n gemis) en de anderen zaten op onze boot..

We hadden van tevoren al gehoord dat we te veel hadden betaald en wilden daarom afzeggen maar dat kon niet meer. Het sunweb meisje zei dat we echt wel waar voor ons geld zouden krijgen door de NL gids, de transfer en het eten. Dat bleek dus onzin, ook omdat anderen op de boot precies hetzelfde kregen voor 20. Gevalletje zwaar genaaid dus. 20 euro voor deze matige trip Ok.. maar bijna 50? Dat is echt zonde van je geld en oplichterij.

Gewenste Oplossing:

Ik zou het normaal vinden als het verschil terugbetaald wordt. Ik snap dat sunweb deze trip regelt en er ook aan moet verdienen maar een verschil van 36 euro vind ik echt niet kunnen. Prijs kwaliteit verhouding was echt niet ok. Daarnaast vind ik dat andere reizigers beschermd moeten worden tegen deze onzin (en de zon) en dat ze de prijs moeten verlagen. Informeer goed over de omstandigheden op het schip want het is niet geschikt voor kinderen en ouderen. Je verbrand levend.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar SunWeb over deze klacht.

Bericht van SunWeb

3 weken geleden - Beste Romy, Wij hebben uw klacht in behandeling genomen en sturen deze graag door naar de collega's van Customer Support. Hiervoor hebben wij het boekingsnummer nodig. Zodra wij deze hebben stuur ik uw klacht door zodat zij uw klacht kunnen behandelen. Binnen 4 weken sturen zij u een ontvangstbevestiging/reactie. Met vriendelijke groet, Team Webcare Sunweb

Reactie van de melder van de klacht RomyW

3 weken geleden - Beste Sunweb, Ons boekingsnummer is 3208244 op naam van mvr. Jak. De cruise vond plaats op 16 juli. Mvg Romy Wennekes

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door SunWeb in behandeling genomen

Bericht van SunWeb

1 week geleden - Beste Romy, Van mijn collega's van Customer Support heb ik begrepen dat zij u vandaag hebben gebeld en helaas kregen ze u niet te pakken. Daarom hebben zij hun reactie per mail aan u doorgegeven. Uiteraard bieden wij onze excuses dat de excursie niet is verlopen als verwacht. Uw feedback heeft ook zeker waarvol voor ons waar wij veel mee kunnen. Met vriendelijke groet, Team Webcare Sunweb

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat SunWeb een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

SunWeb

Heeft op 12 augustus 2017 om 13:30 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste mevrouw Wennekes,

Op 7 augustus heeft mijn collega een mail gestuurd naar mevrouw Jak, de hoofdboeker van de vakantie.

Elke excursie wordt persoonlijk beoordeeld. Ook speelt natuurlijk het weer een grote rol. Ik vind het vervelend om te vernemen dat deze excursie niet aan uw verwachtingen heeft voldaan. Deelname aan excursies zijn altijd vrijwillig en op risico van de deelnemers. De reisleiding van Sunweb Vakanties heeft hierin een bemiddelende rol. In de praktijk kunnen excursies soms afwijken van de beschrijving of hetgeen dat onze hostess vertelt. Om verwarring hierover te voorkomen, hebben wij deze informatie opgenomen in de algemene voorwaarden. Wij kunnen dan ook geen compensatie bieden voor de gemaakte excursies.

Uw opmerkingen hebben wij besproken met ons agentschap, die verantwoordelijk is voor de organisatie en invulling van de excursie. Hoewel het nooit prettig is om negatieve reacties te ontvangen van onze gasten, bedank ik u voor de moeite die u hebt genomen om ons over uw vakantie-ervaringen in te lichten. Onze gasten maken intensief gebruik van onze vakantieonderkomens en kunnen ons waardevolle informatie verschaffen over de dagelijkse gang van zaken. Mede dankzij de kritiek van onze gasten, zowel positief als negatief, worden wij in staat gesteld de kwaliteit van onze reizen te waarborgen en waar nodig voor verbetering zorg te dragen. Wij hebben uw opmerkingen dan ook ter harte genomen en bekijken of wij deze excursie nog gaan aanbieden. Ik wil u dus hartelijk bedanken voor de feedback.

Voor het overige hoop ik dat u met positieve herinneringen kunt terugkijken op uw vakantie. Graag zien wij u in de toekomst terug op één van onze bestemmingen.

Met vriendelijke groet,
Team webcare Sunweb

Alle klachten die gemeld zijn door RomyW