Klacht: Natuursteen van Lawo barst na vortsperiode

arjan75 op 28 november 2012 over Lawo in de categorie Tuin

In voorjaar 2010 kochten wij natuurstenen (Rusty Slate) bij Lawo uit Woudenberg. Deze stenen hebben we zelf gelegd in onze voor- en achtertuin. We zijn redelijk ervaren in het leggen van natuursteen, in de tuinen van familie (mijn moeder, schoonvader en broer) hadden we al eerder naar tevredenheid natuursteen gelegd.

Een jaar later bleken de stenen in onze tuin op allerlei mogelijke manieren te gaan scheuren; aan de oppervlakte, hoeken eraf, door de midden, etc. Na onze klacht kwam de leverancier van Lawo bij ons langs. Hij vertelde dat hij al zijn afnemers op het hart drukt om bij levering een productblad/legwijzer voor deze stenen te overhandigen. Uit dat productblad bleek dat de stenen op een hele specifieke fundering moeten liggen en niet gewoon op 20 cm zand. Anders worden de stenen vochtig en gaan ze scheuren bij vorst.

Wij hebben het productblad dus nooit ontvangen en ook geen speciale instructies voor het leggen ontvangen bij de aankoop. En zo geschiede het bij ons….de tegels gaan scheuren en breken af. Een kostenpost van duizenden euro’s.

Lawo geeft eerst niet thuis en pas als wij een gerechtelijke procedure starten, beginnen ze te communiceren…..Ze geven geen vooralsnog centimeter mee.

Vergoeding voor de schade: de aanschafkosten en het verwijderen en afvoeren van de stenen uit onze tuin.

Alle klachten die gemeld zijn door