Klacht: Laten staan midden in de nacht en vandaag opnieuw

op 29 juni 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Geachte heer/mevrouw,

In de avond van 26 juni en de nacht van 27 juni had ik de laatste trein naar Doetinchem de huet.
Op internet stond netjes vermeld dat er een bus werd ingezet van wehl naar Doetinchem ivm werkzaamheden.

Ik kwam in wehl aan rond 00.25.
Om 01.20 kwam er pas een bus.
Daardoor heb ik mij een uur lang zorgen gemaakt of ik überhaupt wel thuis kwam.
Ik had niet genoeg contact geld voor een taxi.

Aangezien dit geplande werkzaamheden zijn, vind ik het ontzettend slordig dat een bus een uur te laat komt midden in de nacht. Zonder informatie te verschaffen aan de passagiers.

Vandaag had ik om 12.56 de bus vanaf Doetinchem de huet naar Arnhem.
Er werd omgeroepen dat de trein niet verder kon rijden en dat er niks bekend is.
Sta je daar in Didam.
Ik moest de herkansing maken die als enige nog belangrijk was voor mijn papiertje.
Mijn moeder heeft op haar snipperdag (bedoelt voor heel wat anders) mij in alle haast opgehaald en weg gebracht naar Nijmegen.
Naast alle stress, levert dit het een en ander aan onkosten. Laat staan dat de dag voor ons twee behoorlijk verpest is en niet bedoelt om ook nog zo lang in de file te staan.

Zes jaar geleden ben ik naar Nijmegen verhuisd, om dezelfde reden als deze.
Omdat het te frustrerend is om maar ergens te staan en niet te weten hoe je ergens komt.
Nu ga ik samenwonen op Doetinchem de huet.
Ik vind het jammer dat je daar zo je bedenkingen over kunt hebben aangezien je van het openbaar vervoer afhankelijk bent.

Ik hoop u voldoende te hebben geïnformeerd.
Alvast voor de moeite.

Marleen Anneveldt

Passagiers beter op de hoogte worden gehouden.
Bij geplande werkzaamheden afspraken nakomen.
Beter en sneller inzetten van vervangend vervoer.
Passagiers beter tegemoet komen met onkosten.
Meer communicatie met passagiers middels social media o.d (dat gedupeerde in ieder geval het gevoel krijgen gehoord te worden)
Duidelijk aangeven waar er aangewerkt wordt en wat er gebeurt. Zo zal er minder onrust heersen, doordat bijna niemand een idee heeft van wat het probleem nou eigenlijk is

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 30 juni 2016 om 13:01 geantwoord

Beste Marleen,

Niet leuk om te lezen dat je in de avond van 26 juni en de nacht van 27 juni een uur op de treinvervangende bus hebt moeten wachten. Begrijpelijk dat je daar van baalt en je zorgen hebt gemaakt. Ook niet leuk om te lezen dat je woensdag 29 juni in Didam gestrand was en de trein niet verder reed. Ik begrijp je frustratie, helemaal omdat er ook geen informatie beschikbaar was. Je kunt hier: https://www.arriva.nl/consumenten/service-contact/veelgestelde-vragen.htm informatie vinden over de geld terug bij vertraging regeling en of je in aanmerking kunt komen voor de regeling.

Ik stuur je melding intern door naar de teammanager in de regio zodat je melding meegenomen kan worden ter evaluatie. Excuses voor het ervaren ongemak. Hopelijk ervaar je in de toekomst verbetering!

^MR
Webcareteam Arriva