Klacht: Late levering en dus vast aan een contract

op 19 december 2017 over NLE in de categorie Energieleveranciers

24 november heb ik een contract voor Anna ontvangen, zoals ik zelf had gewild. Tijdens de bestelling wordt onmiskenbaar vermeld dat de Anna binnen 2 weken in huis is. Dat schept de verwachting dat ik kan testen of anna werkt naar behoren. Nu naderde het einde van die 2e week en heb ik een pm verstuurd via twitter waar de Anna bleef. Dat zou maximaal nóg eens 2 weken duren.

12 december heb ik de anna bij de buren opgehaald en 1 dag later geinstalleerd. vanaf de 13e kan ik dus pas beoordelen hoe anna functioneert. Anna functioneert sinds die tijd niet zoals ik wil. De geofence functie zorgt ervoor dat de ketel de hele nacht blijft verwarmen, ookal staat in het schema dat dit om 2200 moet stoppen. De geofencing en schema functie kunnen blijkbaar niet samenwerken Daarnaast heb ik moeite via diverse netwerken om de Anna van buiten huis te bereiken.

Kortom, anna voldoet niet aan mijn wensen en ik wil hier graag vanaf aangezien de concurrende thermostaten deze functies wel behoorlijk uitvoeren.

Met deze conclusie meld ik mij 18 december bij de helpdesk via het contactformulier. De volgende dag via twitter en telefoon. Deze vermelden mij dat de bedenktijd na 2 weken van ontvangst van het contract verstrijkt. Dit is welgeteld 1 week vóórdat ik de anna in praktijk heb geïnstalleerd! Ik heb niet redelijkerwijs de mogelijkheid gehad om de anna binnen die tijd te proberen. Wanneer ik vraag naar een mogelijkheid om de anna terug te sturen en het contract te beeindigen, verwijst de helpdesk keihard naar de deadline van 2 weken.

De uiteindelijke klacht luidt als volgt: Doordat NLE de Anna niet binnen de afgesproken levertijd heeft kunnen leveren, zit ik nu met een apparaat en contract waar ik niks aan heb, maar wel de lasten voor draag. Ik heb niet redelijkerwijs de mogelijkheid gehad de anna te proberen terwijl die verwachting wel wordt geschept

Annulering contract en terugname Anna

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NLE

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NLE in behandeling genomen

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NLE een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NLE

Heeft op 22 december 2017 om 16:12 geantwoord

Beste meneer/mevrouw,

Naar aanleiding van uw klacht controleerden wij onze administratie. Vanaf het moment dat het Anna-contract wordt verzonden heeft u twee weken de tijd om deze, indien gewenst, te annuleren. Mocht u dit niet doen, binnen de gestelde termijn, komt de overeenkomst tot stand. Het antwoord dat u van onze Klantenservice ontving, is dan ook juist.

De wettelijke bedenktijd start vanaf het moment dat het Anna-contract wordt verzonden, niet vanaf het moment dat u Anna ontvangt.

Wanneer u het Anna-contract wilt opzeggen, is dit niet kosteloos. Wij zullen in dit geval de resterende maandbedragen van het contract in rekening brengen.

Uiteraard vinden wij het jammer om te horen dat u ontevreden bent over de werking van Anna, wij zullen een opdracht aanmaken voor onze technische afdeling om dit te onderzoeken. Het is mogelijk dat zij (telefonisch) contact met u opnemen om dit te bespreken.

NLEx Klachtafhandeling

Alle klachten die gemeld zijn door tomrs