Klacht: Laptop transportschade a 290 euro EN al meer dan een maand kwijt!

op 06 oktober 2016 over Asus in de categorie Electronica - Computers

Mijn laptop vertoonde wifi problemen en de netwerkkaart bleek stuk binnen de garantieperiode (mijn laptop was 1 jaar oud). Ik heb mijn laptop netjes volgens de door ASUS geleverde instructies verstuurd (Lees: in de orginele doos gedaan, zelfs nog in het originele plastic eromheen etc. etc.). Ik kreeg na een paar dagen een mail dat ik 290 euro moet betalen omdat mijn scherm en toetsenbord kapot zijn!!!! Ik was ontzettend verbaasd en vooral gefrustreerd want ik heb de laptop in perfecte staat toegestuurd! Direct heb ik gemaild dat dit transportschade moet zijn of er iets bij Asus moet zijn gebeurd, met de vraag of ze het uit kunnen zoeken. Uit hun onderzoek (hoe objectief kun je zijn als groot bedrijf?) bleek dat ik het als gebruiker had gedaan. Je kunt niks tegen een groot bedrijf beginnen, helaas! Ik heb uiteindelijk maar gezegd dat ze enkel de wifikaart moeten maken onder garantie en ik hoop dat ik er toch nog een beetje mee kan werken, ik ga namelijk niet betalen voor iets wat ik niet heb gedaan. Dit is nu ruim 3 weken geleden.

Mijn laptop ligt nu al bijna 2 maanden bij Asus ter reparatie, ik mailde vandaag dat ik nog steeds mijn laptop niet terug heb ondanks de beloofde 7 a 10 werkdagen. Nu blijkt dat ze er nog niet eens aan zijn begonnen want jawel, de volgende fout is gemaakt bij Asus: hun systeem heeft het niet goed verwerkt. Ik heb wel een bevestiging per mail, zowel automatisch als ook van de medewerker waar ik mee sprak.

Kortom: mijn laptop is nu al zeer lange tijd weg, en gaat nog een tijd duren. Het merendeel van mijn garantie gaat zo wel verloren, na 2 maanden mijn laptop kwijt te zijn, fout na fout na fout!

Een vergoeding voor alle schade; de tijd die ik mijn laptop kwijt ben (en tevens ook qua garantie kwijt ben) omdat het HUN fouten zijn. Je kunt een consument niet zo lang laten wachten door eigen interne fouten!!!!!! Mijn schade is erg groot en wil ik ook niet benoemen (werk en studie via laptop), want ik vrees dat zij hiervoor niet verzekerd of aansprakelijk zijn. Eigenlijk zou ik al blij zijn als ik mijn laptop gewoon weer in dezelfde staat (met werkende wifi kaart onder garantie gemaakt) terug zou krijgen. Maar ik vrees dat ze hem kapot (maar wel met wifi kaart omdat ze dit nu eenmaal verplicht zijn volgens de garantieregeling) terugsturen over een paar weken (dan is de laptop meer dan 2 maanden weg!!!).

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Asus

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Asus nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Mir2016