Klacht: laatste trein naar Sneek te vroeg weg

op 07 juli 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Vrijdag 24 juni j.l. reisde ik met de trein van 21.01 u vanuit Amsterdam naar Sneek.
Voor elk station werden we keurig geïnformeerd over de overstapmogelijkheden.
Zo ook voordat we arriveerden op station Leeuwarden.
Er werd gemeld dat de trein naar Sneek klaar stond.
Volgens de dienstregeling was er 5 minuten overstaptijd.

Echter toen we op het perron aankwamen en de conducteur ons nog had kunnen zien, reed de ( laatste) trein voor onze ogen , 1 minuut te vroeg, weg.

Ik heb noodgedwongen een taxi naar Sneek moeten nemen.
Dit kostte me 55 euro.

Ik was van plan om vaker met het openbaar vervoer te gaan, maar u begrijpt dat deze ervaring daar niet aan toe bijdraagt.

Graag ontvang ik de kosten van de taxi ad 55 euro, retour op rek. nr NL43INGB0001296039

Ik wil adviseren om uw machinisten meer rekening te laten houden met aansluiting van treinen van de NS. Helemaal als het de laatste trein betreft.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 08 juli 2016 om 21:30 geantwoord

Beste Patricia,

Spijtig om te lezen dat de laatste trein naar Sneek te vroeg is vertrokken op vrijdag 24 juni. Ik kan me voorstellen dat je daarvan baalt. Excuses voor het ervaren ongemak.

Je klacht heb ik intern doorgegeven aan de manager van de regio. Hij zal het verder uitzoeken en met de machinist bespreken. Wij passen wel altijd hoor en wederhoor toe.

Verder vraag je in je bericht om een vergoeding voor de taxikosten. Helaas kan en mag ik daar langs deze weg geen uitspraken over doen. Ik wil je het advies geven om via onze website restitutie aan te vragen https://www.arriva.nl/consumenten/service-contact/contact.htm.

^LH
Arriva Webcareteam