Klacht: Laatste bus: chauffeur stopt niet, ondanks hand opsteken

op 07 oktober 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Donderdag 5 oktober. Ik moet de laatste bus (lijn 7 “Blaak”) vanaf halte “Heuvel, Tilburg naar huis hebben. Gepland vertrek 23.45 u. Rond deze tijd komen 2 bussen gelijktijdig aanrijden, namelijk lijn 2 “Goirle” en lijn 7 “Blaak”. Ervaring uit het verleden heeft mij geleerd om dan vast wat verder naar achteren te lopen aangezien de 1e bus (in dit geval:lijn 2) inparkeert op de standplaats en de bus daarachter (in dit geval lijn 7) de neiging heeft om de stilstaande bus te passeren en door te rijden.
Ik ben dus op tijd om mijn hand op te steken om de aandacht van de chauffeur van lijn 7 te tonen dat ik mee wil. Afijn, alle handopsteken ten spijt, rijdt de chauffeur, zonder op of om te kijken, gewoon door!!!!

ten 1e:
In plaats van €.0,67 (prijs -/- dalurenkorting -/- leeftijdskorting) ben ik nu €.19,20 kwijt voor de taxi. Dit verschil van €.18,53 zou volledig gecompenseerd dienen te worden. Een gratis dagkaart voor de bus, zoals ik in het verleden weleens ontvangen heb is volstrekt onvoldoende.

ten 2e:
Dit probleem zou structureel opgelost moeten worden door hetzij de chauffeurs te verplichten bij de halte in te parkeren, hetzij door, met een gematigde snelheid, goed op te letten op wachtende, handopstekende !passagiers. Met name bij de laatste bus van de dag is dit het minste dat ik als cliënt mag verwachten|

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 07 oktober 2017 om 19:20 geantwoord

Beste Toine,

Dat is niet zo mooi om te lezen! Vervelend dat de chauffeur zijn weg vervolgde ondanks een opgestoken hand. Ik begrijp ook uit je verhaal dat de bussen niet goed bij de halte stoppen waardoor deze situatie vaker zou kunnen ontstaan. Ik heb je klacht doorgestuurd naar de regio. Ik hoop dat je snel verbetering merkt. Voor de vergoeding zul je een melding moeten doen via het contactformulier op onze website -> http://bit.ly/2exK7Cj

met vriendelijke groet,

^JK
Webcareteam Arriva

Heeft op 11 oktober 2017 om 15:01 geantwoord

Pas tevreden als ik mijn taxikosten vergoed krijg. En als in de praktijk blijkt dat de situatie met de laatste bussen op de Heuvel daadwerkelijk aangepast is. Gewoon chauffeurs daar verplicht laten stoppen!

Bericht van Arriva

5 dagen geleden - Beste Toine Beeris, Je klacht is door mijn collega doorgegeven in de regio. Ik hoop dan ook dat je in de praktijk snel verbetering gaat merken. Langs deze weg kunnen en mogen wij geen uitspraken doen over restitutie of vergoedingen. Zoals mijn collega ook al heeft aangegeven adviseren wij om een restitutieverzoek in te dienen via het contactformulier op onze website https://www.arriva.nl/consumenten/service-contact/contact-met-arriva-1/contactformulier.htm. Excuses voor het ongemak die je hebt ervaren op donderdag 5 oktober. Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina onder @Arriva_NL , Facebookaccount www.facebook.com/ArrivaNederland of ons online contactformulier: https://bit.ly/ Met vriendelijke groet, ^LH Arriva Webcareteam

Alle klachten die gemeld zijn door Toine Beeris