Klacht: kwijtschelding

op 18 mei 2016 over ABN Amro in de categorie Banken

Heb in verleden met ex partner die inmiddels overleden s een krediet opgenomen bij abn amro te Kerkrade.
Volgens contract zou ik nu kwijtschelding hebben daar hoofdkredietnemer overleden is.
Ik het overlijden gemeld heb naar abn amro.
Ik nu van incassobureau een mail heb ontvangen dat ik verder moet betalen daar dit een en of rekening zou betreffen.
Dit niet klopt het gaat om een kredietrekening.

Ik graag een bevestiging krijg van abn amro dat volgens contract kwijtschelding zoals ook door medewerkster van abn destijds medegedeeld is van toepassing is.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABN Amro over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ABN Amro in behandeling genomen

Bericht van ABN Amro

8 maanden geleden - Geachte heer, mevrouw, Hartelijk dank voor uw bericht. Allereerst gecondoleerd met het overlijden van uw ex-partner. Graag geef ik u meer uitleg over het kwijtschelden van een krediet in het geval van overlijden. Kwijtschelding is in sommige gevallen mogelijk. Een krediet tot € 25.000,00 hoeft niet terugbetaald te worden in de volgende situaties: - Als u samen een krediet heeft, dan moet het gaan om het overlijden van de persoon die als eerder in de kredietovereenkomst wordt genoemd. - Het krediet is langer dan 6 maanden voor het moment van overlijden afgesloten. - Er zijn geen achterstanden geweest met betalen. Is een van bovenstaande niet van toepassing, dan moet een krediet tot € 25.000,00 wel worden terugbetaald. Let er hierbij op dat een kredietrekening op twee namen ook een en/of rekening is. Als u het op prijs stelt, neem ik graag telefonisch contact op om dit verder te bespreken. In dat geval hoor ik graag wanneer u bereikbaar bent. Met vriendelijke groet, Dhr. E. van der Struijk ABN AMRO Webcare

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN Amro een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABN Amro

Heeft op 26 mei 2016 om 10:16 geantwoord

Vanuit ABN AMRO Webcare hebben wij op 19 mei de klacht via dit forum in behandeling genomen. In een reactie hebben wij uitleg gegeven wat meneer/mevrouw kan doen en hebben wij aangeboden telefonisch contact op te nemen. Omdat wij geen reactie meer hebben gehad, sluiten we via dit forum de klacht. Uiteraard kan meneer/mevrouw bij vragen altijd contact met ons opnemen via 0900-0024.

Alle klachten die gemeld zijn door R. Ottenhoff