Klacht: Kunststof wastafel begin spontaan te barsten

Wij hebben enkele jaren geleden voor ongeveer €13.000,- aan badkamers en toiletten en alle attributen die daarbij horen gekocht bij Brugman. Nu inmiddels de garantietermijn verstreken is van de producten komen allerlei gebreken naar boven.

– Onze kunststof wastafel van € 685,- begint spontaan op een bobbeltje te barsten. Brugman zegt dat dit niet kan maar geloof me; het is zo. Ook al is de garantietermijn verstreken dan mag je toch verwachten dat een wastafel niet spontaan begint te barsten. Onze conclusie is dat ook dat dit een ondeugdelijke wastafel is geweest. Op internet lees je dat het aan te heet water kan liggen maar zo heet is ons water niet afgesteld in huis en dan nog mag je als consument verwachten dat een wastafel tegen heet water zou moeten kunnen. Daar is het immers een wastafel voor. Brugman kan niets meer voor ons doen. Ja, een nieuwe wastafel met korting bestellen.

– Begin dit jaar ging onze TL verlichting in onze spiegel kapot. Dat kan gebeuren. Echter de maat van de TL buis is nergens meer te verkrijgen. Brugman gebeld. We konden een nieuw armatuur voor in de spiegel aanschaffen. Ok, die hebben we besteld maar bleek te klein waardoor dit armatuur achter het verlichtingsvlak in de spiegel zichtbaar was. Daar zit je dan met een dure spiegel waarvoor geen verlichting meer te bestellen is. Brugman kan niets meer voor ons doen. Ja, een nieuwe spiegel bestellen.

– Onze easydrain, zo’n handig breed afvoerputje voor in de douche, begin in de hoeken te roesten. Je zou toch mogen verwachten dat dit materiaal van RVS is gemaakt en tegen water zou kunnen.

Voor wat de wastafel betreft; het liefste wanneer de wastafel vervangen wordt maar een kosteloze reparatie door Brugman is ook prima.

Voor wat de spiegel betreft; wanneer Brugman met een afdoende oplossing komt.

Voor wat de easydrain betreft: laat ze eens langskomen en ernaar kijken en een voorstel doen

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Brugman Keukens en Badkamers over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Brugman Keukens en Badkamers in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Brugman Keukens en Badkamers een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Brugman Keukens en Badkamers

Heeft op 20 mei 2020 om 09:49 geantwoord

Beste heer mevrouw,

Wij hebben uw review in goede orde ontvangen en nogmaals besproken.
Het spijt mij u te moeten mededelen dat wij ons standpunt blijven handhaven. Hierbij verwijs ik u naar onze garantie voorwaarden die u heeft gekregen tijdens de aankoop van uw badkamer.

Wat betreft de drain, u kunt deze reinigen met een RVS reiniger. Hierdoor komt er ook gelijk weer een beschermlaagje op te zitten om kalkafzetting en dergelijke te voorkomen.

Thea Verhoeven - Brugman Keukens Badkamers

Heeft op 20 mei 2020 om 10:24 geantwoord

Natuurlijk niet. Dit is de verantwoordelijkheid voor een geleverd niet deugdelijk product afwijzen. Wij willen nu onze keuken vervangen en hebben hiervoor een budget van €15.000,-. Raad eens bij welke keukenaanbieder we niet gaan kijken.

Alle klachten die gemeld zijn door [email protected]